فرماندار ساری اظهار کرد

ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکرباید واقع بینانه و اخلاقی صورت گیرد

فرماندار شهرستان ساری گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با اخذ شیوه‌های علمی و واقع بینانه و بر اساس توصیه های اخلاقی اسلام، قرآن و همچنین فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری، جزو اصول راهبردی باید قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ - 19October 2015

ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکرباید واقع بینانه و اخلاقی صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری به نقل روابط عمومی فرمانداری ساری، جواد واحدی فرماندار شهرستان ساری و رئیس ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان ساری به مناسبت هفته « امر به معروف و نهی ازمنکر » با اشاره به اینکه اساس نبوت پیامبران الهی برامر به معروف ونهی از منکر استوار بوده است ، اظهار داشت : احیای سنت حسنه امر به معروف ونهی از منکر، بهترین ویژگی جامعه اسلامی است.

فرماندار مرکزاستان با اشاره به گستردگی دامنه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد : با رویکرد فرهنگی بایستی درترویج وگسترش و احیای این شعائر اسلامی تلاش نمود.

 واحدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی است و همه باید نسبت به آن حساس باشند تصریح کرد: جامعه بدون توجه به امر به معروف و نهی از منکر از رحمت خدا دور می شود؛ زیرا احیای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه مهم اسلامی است .

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری  گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با اخذ شیوه های علمی و واقع بینانه و بر اساس توصیه های اخلاقی اسلام، قرآن و همچنین فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری، جزو اصول راهبردی باید قرار گیرد .

جواد واحدی افزود: دستگاه های اجرایی دخیل باید مشارکت و همکاری همه جانبه را در راستای ترویج این شعایر اسلامی و به منظور اجرای هرچه بهتر برنامه های  احیای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم تا با الگوگیری از نهضت عاشورا، درس عزت و آزادگی گرفته و فرهنگ و قیام امام حسین (ع ) که همان احیای امر به معروف و نهی از منکر و حفظ ارزش های اسلامی است به نسل جدید و نسل های آینده به نحو شایسته منتقل کنیم.

فرماندار مرکزاستان با اشاره به اینکه نجات وامنیت جامعه درعمل کردن به این دوفریضه است،ا فزود: این فریضه مهم و اساسی اکنون در سطح جامعه کم رنگ شده است و باید بر احیای آن بیشتر اهتمام شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه شرعی و دینی برشمرد و گفت : همه ما علاوه بر وظیفه شخصی ، در مقام یک مسئول نیز باید نسبت به این مسئله انجام وظیفه نمائیم.

این مقام دولتی  بر اخلاص و حسن نیت در انجام این فریضه ها تأکید کرد و اظهار داشت: عدم اخلاص و حسن نیت در آمران به معروف و ناهیان از منکر، نتیجه معکوس داده و اصلاحی را در جامعه به ارمغان نمی آورد.

وی یادآور شد: هرکس حق دارد نسبت به منکری که در جامعه تظاهر دارد و علنی است ، اعتراض نماید ودر عین حال کسی حق ندارد به زوایای پنهان زندگی اشخاص وارد شده و شأن و شخصیت افراد را زیر سئوال ببرد.

وی یادآور شد: اعمال سیاستهای برخوردی ، جوابگو نیست ، بلکه باید از طریق حسن خلق و با برنامه ریزی های صحیح نسبت به این فرایض اقدام شود.

واحدی هم چنین گفت: امر به معروف و نهی از منکر در رفع مشکلات و آسیبهای جامعه می تواند نقش محوری و مهم را ایفا کند ، اما علی رغم تأکید در قانون اساسی و سفارشات دینی، این ظرفیت، مغفول مانده و باید برای احیاء و ترویج آن ریشه یابی و آسیب شناسی کرد.

وی در پایان بر اعتمادسازی و الگومحوری آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد و متذکر شد : باید زیرساختهای لازم در جهت فراگیر نمودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیش ازپیش ایجادگردد .

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار