هشدار «محمد اشتیه» درباره نقش مخرب رژیم صهیونیستی در تغییرات اقلیمی

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن هشدار درباره نقش مخرب زیست محیطی رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم تا کنون ۲.۵ میلیون اصله درخت را در سرزمین‌های فلسطین اشغالی قطع کرده است.
کد خبر: ۵۵۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ - 09November 2022

هشدار «محمد اشتیه» درباره نقش مخرب رژیم صهیونیستی در تغییرات اقلیمیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آناتولی، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: فلسطین یک مورد استثنایی در جهان است، زیرا این کشور علاوه بر اینکه از اشغال نظامی ویرانگر علیه انسان و محیط زیست توسط رژیم صهیونیستی رنج می‌برد، تحت تأثیر تغییرات اقلیمی نیز قرار دارد.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر «اشتیه» منتشر کرد، وی این سخنان را به نمایندگی از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP ۲۷) در شهر شرم‌الشیخ مصر بیان کرد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این کنفرانس افزود: اشغالگران اسرائیلی از طریق شهرک سازی‌ها طبیعت فلسطین را تخریب می‌کنند، منابع آن را می‌دزدند، زباله‌های جامد و خطرناک را در سرزمین ما دفن می‌کنند، آب ما را می‌دزدند و درختان ما را از ریشه می‌کشند. اسرائیل از سال ۱۹۶۷ (از زمان اشغال نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس شرقی) بیش از ۲.۵ میلیون اصله درخت از جمله ۸۰۰ هزار درخت زیتون را ریشه کن کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بحر المیت (دریای مرده) به دلیل اقدامات فرسایشی توسط اسرائیل در معرض خطر وجودی قرار دارد. رژیم اشغالگر سالانه ۴۱ میلیارد دلار از دارایی‌هایی ملی ما را مصادره می‌کند. به علاوه منابع آبی ما را دچار فرسایش می‌کند، به طوری که ما سالانه ۱۳۵ میلیون مترمکعب کسری آب داریم و فلسطینی‌ها یک سوم اسرائیلی‌ها آب مصرف می‌کنند.

کنفرانس تغییرات آب و هوایی COP ۲۷ از ۶ نوامبر آغاز شد و تا ۱۸ نوامبر در شرم الشیخ مصر ادامه خواهد داشت و رهبران جهان برای افزایش تعهدات خود در زمینه آب و هوایی و اطمینان از ارائه حمایت مالی به کشور‌های در حال توسعه که از بزرگترین قربانیان تغییرات آب و هوایی هستند، تحت فشار زیادی قرار دارند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار