مدیرکل امور اقتصادی و دارائی مازندران:

تحریم‌ها روند حضور فعالان اقتصادی خارجی را در مازندران متوقف نکرد

«هاشمی» گفت: با وجود ۴۱ نوع تحریم علیه ایران اسلامی، روند حضور فعالان اقتصادی خارجی در مازندران متوقف نشد.
کد خبر: ۵۵۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳ - 10November 2022

تحریم‌ها روند حضور فعالان اقتصادی خارجی را در مازندران متوقف نکردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید اسماعیل هاشمی» مدیرکل امور اقتصادی و دارائی مازندران امروز در اولین همایش فرصت سرمایه‌گذاری مازندران در ساری اظهار داشت: در یکسال گذشته با درایت دولت سیزدهم فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، زیرساختی، صنعتی و تولیدی با محوریت دانش‌بنیان در استان شناسایی شد که به طور حتم با همراهی بخش خصوصی برای شکوفایی این ظرفیت‌های جدید اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: با همراهی نخبگان دانشگاهی و ایده پردازی‌های جدید، شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری دیگر در استان در دستور کار است که به طور حتم شکوفایی این ظرفیت‌ها در کوتاه مدت حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار فرصت شغلی نصیب مازندران خواهد کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی مازندران با بیان این که، کشاورزی مهم‌ترین محور در توسعه اقتصادی استان است، گفت: زراعت و تولیدات باغی سهم ۲۱ درصدی در تولید ناخالص داخلی مازندران دارد.

هاشمی، ارزش تولید ناخالص داخلی در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی و صنعت مازندران را ۱۶۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: سهم ساری و میاندورود از مجموع این رقم به ترتیب ۲۴ و سه هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: با وجود ۴۱ نوع تحریم مانند بانکی و زیر ساختی کشور‌های غربی علیه ایران اسلامی، اما روند حضور فعالان اقتصادی خارجی در مازندران متوقف نشد و در یکسال گذشته ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای این استان صادر شد که از این تعداد پنج مورد مربوط به امسال است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها