نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین:

ملت ایران، عزیزان و جان خود را پای انقلاب گذاشته‌اند

آیت‌الله عابدینی گفت: ملت ایران، عزیزان و جان خود را پای انقلاب گذاشته‌اند تا ایران اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای بزرگ تبدیل شود.
کد خبر: ۵۵۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ - 11November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، ظهر امروز (جمعه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تقوا تنها چیزی است که انسان به عنوان توشه با خود به آخرت می‌برد و باید مراقب باشیم دست ما از این توشه مهم خالی نباشد.

وی افزود: علامه طباطبایی در تفسیر آیه ۲۰۳ سوره بقره بیان می‌کنند تقوا به نتیجه نمی‌رسد مگر اینکه آن شخص به روز قیامت اعتقاد داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: کسی که به آخرت اعتقاد داشته باشد هرگز دنبال گناه و بی تقوایی نخواهد رفت و تقوا حصار او در برابر گناهان خواهد بود.

وی با اشاره به سالگرد شهادت «حسن طهرانی مقدم» تاکید کرد: در حالی در سالگرد پدر موشکی ایران قرار داریم که به واسطه فعالیت‌های انقلابی، جهادی و مخلصانه این شهید بزرگوار امنیت را در کشور احساس می‌کنیم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم آیه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» را به خوبی تحقق بخشید، تصریح کرد: رونمایی از موشک جدید در سالگرد این شهید بهترین یادبود برای او بود.

وی با اشاره به توانمندی‌های موشک بالستیک فراصوت که به تازگی از آن رونمایی شده است، ادامه داد: ساخت این موشک با قابلیت‌هایی همچون عبور از سامانه‌های پدافند دشمنان و شکستن رکورد سرعت کاری بزرگ بود که توسط شاگردان شهید طهرانی مقدم برای این کشور انجام شد.

امام جمعه قزوین گفت: خلوص، تقوا، ولایت پذیری و کار جهادی شهید طهرانی مقدم باعث شکل گیری این دستاوردها و امنیت در کشور شد.

وی اظهار کرد: امروز می‌بینیم همان افرادی که روزی شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را می‌دادند به دست و پای حامیان غربی خود افتاده‌اند تا بتوانند در سایه حمایت انها به شرارت خود در کشور ادامه دهند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: این ملت عزیزان و جان خود را پای این انقلاب گذاشته‌اند تا ایران اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای بزرگ تبدیل شود.

وی با اشاره به فرارسیدن روز کتاب و کتابخوانی بیان کرد: تاکید به مطالعه و خواندن از آموزه‌های ابتدایی دین اسلام است و این آموزه‌ها که با «اقرا باسم ربک الذی خلق» شروع شده سرمایه‌ای بزرگ برای مسلمانان محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: فضای مجازی و دیجیتال این روزها جای کتاب را گرفته اما باید بدانیم کتاب یکی از ابزارهای مهم برای باسواد شدن است.

وی در پایان با اشاره به سالروز شهادت شهید «زین الدین» او را اسوه تقوا و معرفت و فعال در حوزه مطالعه دانسته و یادآور شد: همچنین متأسفانه شاهد درگذشت آیت الله قبادی از دانشمندان قزوینی ساکن قم بودیم که شاگردان بسیاری را تربیت و راهی جامعه کردند و درگذشت ایشان جای تأسف و تسلیت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار