معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

آغاز فعالیت ستاد بزرگداشت هفته «کتاب و کتابخوانی» در استان مازندران

«علوی» از آغاز فعالیت ستاد هفته «کتاب و کتابخوانی» در استان مازندران خبر داد و گفت: از ظرفیت ۲۲ اداره تابعه و دستگاه‌های عضو این ستاد برای بزرگداشت این هفته بهره گرفته می‌شود.
کد خبر: ۵۵۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ - 12November 2022

آغاز فعالیت ستاد بزرگداشت هفته «کتاب و کتابخوانی» در استان مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سیدعلی علوی» معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در نشست ستاد هفته کتاب و کتابخوانی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرائی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، به فعالیت ستاد بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در این اداره کل اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش شده در کنار استفاده از ظرفیت ۲۲ اداره تابعه از ظرفیت دستگاه‌های عضو این ستاد برای بزرگداشت هرچه بهتر این هفته بهره گرفته شود.

وی با اشاره به روزشمار هفته کتاب و کتابخوانی و برنامه‌های پیش بینی شده در خصوص این هفته، برنامه‌های ملی خانه کتاب و ادبیات ایران را نیز تشریح کرد و خواستار استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز مازندران برای ترویج فرهنگ مطالعه و دوستی بیش از پیش جامعه با یار مهربان شد.

علوی با بیان اینکه شنبه بیست‌ویکم آبان با عنوان کتاب، دانش‌آموز، آینده، یک‌شنبه بیست‌ودوم آبان با نام کتاب، خانواده، زندگی آگاهانه و دوشنبه بیست‌وسوم آبان تحت عنوان کتاب، دانشجو، پیشرفت دانش‌بنیان نامگذاری شده اند، ادامه داد: سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان را نیز با عنوان کتاب، کتابخوانی و کتابدار نام نهادند.

وی با بیان اینکه چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان با نام کتاب، رسانه و زبان‌فارسی و پنج‌شنبه بیست‌و‌ششم آبان با عنوان ناشران، کتابفروشان و ارکان صنعت نشر نامگذاری شدند، اضافه کرد: جمعه بیست‌و‌هفتم آبان نیز با نام کتاب، ورزش و جوانمردی نام گرفت.

علوی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ مطالعه نباید فقط به هفته کتاب و کتابخوانی بسنده شود، افزود: باید فعالیت در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در طول سال و بدور از کار جزیره‌ای باشد.

وی خواستار برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی، حقیقی و تلویزیونی شد و گفت: با توجه به حوادث اخیر کشور و اهمیت حفظ سلامت اقشار مختلف جامعه، موقتا برپایی نمایشگاه کتاب استانی و شهرستانی با مشکلاتی مواجه شده و تلاش داریم به زودی برای پاسخ به نیاز جامعه فرهیخته استان و با هدف معرفی تازه‌های نشر زمینه ساز برپایی نمایشگاه‌های کتاب در استان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها