قالیباف:

مهم‌ترین موضوع امروز کشور کمبود دارو است/ ناهماهنگی در بین دستگاه‌های مربوطه

رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مهمترین موضوع ما کمبود دارو است. گزارش کمیسیون و بررسی‌های انجام شده در این حوزه حاکی از آن است که مشکلاتی در هماهنگی میان دستگاه‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۵۵۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ - 15November 2022

مهم‌ترین موضوع امروز کشور کمبود دارو است/ ناهماهنگی در بین دستگاه‌های مربوطهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۲۴ آبان) در صحن علنی مجلس در جریان بررسی نحوه اجرای طرح دارویار و دلایل کمبود دارد در بازار، پس از استماع توضیحات وزیر بهداشت و درمان و نظرات نمایندگان مجلس، اظهار داشت: امروز مهمترین موضوع ما کمبود دارو است. گزارش کمیسیون و بررسی‌های انجام شده در این حوزه حاکی از آن است که مشکلاتی در هماهنگی میان دستگاه‌ها وجود دارد.

قالیباف تصریح کرد: سالیان سال است که داده‌ها در سامانه «تیتک» وجود دارد و نیازهای ماه به ماه و نوع مریضی‌ها موجود در کشور مشخص است. بنابراین واقعاً غافلگیر شدن در این موضوع قابل پذیرش نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع سلامت آنقدر مهم است که هم دولت و رئیس جمهوری و هم مجلس و کمیسیون بهداشت در این باره حساسیت دارند. ما وزیر بهداشت را مسئول این هماهنگی‌ها می‌دانیم و دولت و مجلس نیز در خدمت این وزارت‌خانه هستند تا دیگر که در اول زمستان این اتفاقات رخ ندهد که حدود ۹۰ قلم داروها کمیاب باشند و بیش از ۳۰۰ قلم از داروها با زحمت تهیه شوند.

قالیباف با بیان اینکه باید با دقت در این بخش از تکرار این کمبودها در فصل زمستان جلوگیری شود، بیان کرد: مجلس آماده همکاری با وزارت بهداشت است. همانطور که وزیر بهداشت نیز در اظهارات خود اشاره کرد، سازمان‌های بیمه‌گر، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به روز کار خود را انجام می‌دهند؛ اما بیمه تأمین اجتماعی در حوزه بیماری‌های سرپایی و بیمارستان‌ها با تأخیر نسبت به ورود داده‌ها اقدام می‌کند که این موضوع یکی از اشکالات موجود است.

وی در پایان خطاب به وزیر بهداشت گفت: امید است بتوانید موضوع سلامت که مسئله جدی است را حل و فصل کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار