وصیتنامه شهید فریدنیا؛

دفاع مقدس باعث شد انقلاب اسلامی زودتر شناسانده شود

در وصیتنامه شهید فریدنیا آمده است: این جنگ باعث شد که انقلاب اسلامی زودتر به مردم دنیا شناسانده شود و به سراسر جهان گسترش یابد. جنگ ما تمامی ندارد تا زمانی که کفر از بین برود.
کد خبر: ۵۵۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸ - 17November 2022

دفاع مقدس باعث شد انقلاب اسلامی زودتر شناسانده شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کتاب «دِین» خاطرات بچه‌های مسجد جزایری اهواز است که به اهتمام علی مسرتی به رشته تحریر درآمده و انتشارات سوره مهر آن را چاپ کرده است.

متن زیر، بخشی از پاورقی و متن این کتاب در مورد شهید «فرید فریدنیا» است که در عملیات بدر در جزایر مجنون به شهادت رسید.

«شهید «فرید فریدنیا» از سرداران و فرماندهان مهندسی جنگ در دوران افتخارآمیز دفاع مقدس بود. او از روز‌های اول جنگ که به جبهه رفت، تا هفتم مرداد سال ۱۳۶۱ که در عملیات رمضان به شهادت رسید، در تمام عرصه‌ها و صحنه‌های سخت و حساس جنگ حضور داشت.

وی سال ۱۳۳۶ در اهواز به دنیا آمد. در ۱۷ سالگی موفق به اخذ دیپلم شد. تحصیلاتش را تا فوق دیپلم در رشته راه و ساختمان ادامه داد.

فرار از پادگان به دستور امام خمینی (ره)

او قبل از انقلاب به خدمت سربازی رفت. وقتی امام خمینی (ره) به سربازان و نظامیان دستور داد از پادگان‌ها فرار کنند، فرید نیز مانند هزاران سرباز دیگر، پادگان محل خدمت خود را ترک کرد. او بعد از ترک پادگان، تمام وقت به مبارزه با حکومت پهلوی پرداخت. با همکاری دوستانش به خرید و فروش کتب مذهبی پرداخت و این کار را پوششی برای مبارزاتش قرار داد.

او در تمام عرصه‌های مبارزه و تظاهرات مردمی علیه حکومت پهلوی حضور داشت. فرید علاوه بر شرکت در اعتراضات مردمی، هدایت و سازماندهی مبارزات مردمی را با همکاری دوستانش در اهواز انجام می‌داد.

حضور در جهاد سازندگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شهید از آنجا که عاشق تلاش و کار و فعالیت در راه اسلام و آبادانی ایران بزرگ بود، با تشکیل جهاد سازندگی سابق که به دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد، به این نهاد پیوست و فعالیت‌های خود را به منظور آبادانی مناظق کمتر توسعه یافته استان خوزستان شروع کرد. او به عنوان تکنسین برق در جهاد سازندگی مشغول خدمت شد. خدمات فراوانی از این سردار بزرگ در جای‌جای استان قهرمان‌پرور خوزستان به یادگار مانده است.

مسئولیت مهندسی جمعی از سنگرسازان بی‌سنگر

با آغاز جنگ تحمیلی عراق و متحدانش علیه ایران، فرید کار سازندگی را رها کرد و به جبهه رفت. او در واحد مهندسی مسئولیت جمعی از سنگرسازان بی‌سنگر را بر عهده گرفت. پس از ورود به جبهه، تغییرات زیادی در روحیه فرید روی داد. او سعادت ابدی را در شهادت می‌دید و همیشه می‌گفت: «بهترین پاداش یک جهادگر، شهادت است. شهادت نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به خدا است.»

خصوصیات اخلاقی شهید فریدنیا

از خصوصیات بارز فرید فریدنیا این بود که نماز را طولانی و با عشق می‎خواند. بیشتر روز‌های هفته را روزه بود و از غیبت و دروغ به شدت گریزان بود. او هنگام مواجهه با غیبت و دروغ چهره‌اش را در هم می‌کشید و از آنجا دور می‌شد.

دست و پای خود را گم نمی‌کرد

«محمد معمارزاده» همرزم او می‌گوید: «او در مواقع بحران و خطر، اصلاً دست و پای خود را گم نمی‌کرد و بسیار خونسرد بود. به دلیل همین ویژگی او، جنگ تحمیلی که شروع شد، در جنگ نقشی فعال داشت.

قبل از عملیات شکست حصر آبادان، جاده‌ای به نام «وحدت» به همین منظور احداث شد که فرید (در احداث آن) نقشی فعال داشت. پیش از عملیات بیت‌المقدس، نیرو‌های سپاه و بسیج نیاز مبرم به هدایت آب پیدا کردند تا راه نفوذشان به طرف دشمن باز شود.

در دو سال ابتدای جنگ تحمیلی، یکی از جنگ‌های مهم ما با دشمن متجاوز جنگ آب بود که بحث مفصلی می‌طلبد.»

جنگ تا قبل از پایان کفر ادامه دارد

فرید در وصیتنامه‎اش نوشته است: «این جنگ باعث شد که انقلاب اسلامی زودتر به مردم دنیا شناسانده شود و به سراسر جهان گسترش یابد. جنگ ما تمامی ندارد تا زمانی که کفر از بین برود...»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها