با اعلام رسانه‌های فلسطینی:

مقاومت فلسطین با عملیات‌های موشکی و استشهادی به استقبال نتانیاهو رفت

رزمندگان مقاومت فلسطین پس از پیروزی بنیامین نتانیاهو، دامنه عملیات‌های استشهادی و شلیک موشک را به سمت صهیونیستها افزایش داده‌اند تا به وی یادآور شوند که روزهای دشواری پیش روی او است.
کد خبر: ۵۵۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ - 15November 2022

مقاومت فلسطین با عملیات‌های موشکی و استشهادی به استقبال نتانیاهو رفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های فلسطینی امروز سه‌شنبه ۲۴ آبان از انجام یک عملیات استشهادی جدید علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین و کشته شدن سه صهیونیست خبر دادند. این عملیات در شهرک «ارئیل» صورت گرفت.

روزنامه رأی الیوم با انتشار گزارشی به افزایش دامنه عملیات‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت، به نظر می‌رسد که فلسطینی‌ها به صورت قاطع نمی‌پذیرند که مرحله تعیین بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون هیچ جشنی صورت گیرد و به همین دلیل تصمیم گرفتند که به شیوه خود، این مسئله را به نتانیاهو تبریک بگویند.

به گزارش این روزنامه، نیرو‌های فلسطینی با این عملیاتها، مختصات مرحله‌ای را ترسیم می‌کنند که قرار است نتانیاهو به عنوان رهبر لیکود و نخست وزیر صهیونیست، پشت سر بگذارد؛ لذا فقط چند ساعت پس از اعلام پیروزی وی در انتخابات، ساکنان غزه نیز به شیوه خاصی این پیروزی را جشن گرفتند و از این منطقه، چند موشک به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک شد. همین مسئله باعث شد که ارتش صهیونیستی در حالت آماده‌باش قرار بگیرد.

بنا بر این گزارش، طی چند روز گذشته، شهر‌های کرانه باختری شاهد عملیات‌های مقاومت و مقابله‌های نظامی مسلحانه با نظامیان صهیونیست بود، ولی آنچه امروز رخ داد، تأثیرگذارتر بود؛ به نحوی که محافل اسرائیلی از آن تحت عنوان «روز دردناک و سخت» یاد کردند.

رأی الیوم در ادامه نوشت، این عملیات که توسط «محمد صوف» صوت گرفت، ضربه جدیدی به نیرو‌های امنیتی صهیونیست است که خود را در مقابله با این عملیات‌ها عاجز می‌بیند. این عملیات فقط یک روز پس از آن صورت گرفت که ارتش صهیونیستی سه افسر خود را به خاطر ناکامی در مقابله با عملیات شهید «عدی التمیمی» در ایست‌وبازرسی «شعفاط» برکنار کرده بود (جزئیات بیشتر).

یائیر لاپید نخست وزیر صهیونیست در واکنش به این عملیات گفت: اسرائیلی‌ها روز سخت و دردناکی را آغاز کردند که در آن یک فلسطینی حمله خطرناکی در ارئیل انجام داد. ما با این عملیات‌ها مبارزه خواهیم کرد. اخیرا هم موفق شدیم سازمان‌های بزرگی را متلاشی کنیم، ولی لازم است که هر روز این جنگ را مجددا آغاز کنیم».

«یوسی داگان» رئیس شورای شهرک‌های اسرائیلی شمال غزه هم در واکنش به این عملیات گفت: این حمله به خاطر این است که دولت کنونی، قدرت بازدارندگی ندارد. دولت آینده باید به عنوان یک دولت ملی عمل کند و معادله را تغییر دهد. البته تغییر معادله توسط دولت اسرائیل هم این حملات را متوقف نخواهد کرد.

منابع نظامی صهیونیست نیز این عملیات را «بسیار خطرناک» توصیف و تأکید کردند، این عملیات برای دولت کنونی صهیونیستی در زمان حساسی صورت گرفت؛ به ویژه اینکه همزمان با مراسم سوگند اعضای جدید کنست (پارلمان) بوده است.

بالاترین میزان کشته صهیونیست‌ها در ۱۰ سال اخیر ثبت شد

بر اساس آمار‌های منتشر شده، در سال ۲۰۲۲ در عملیات‌های انجام شده توسط گروه‌های مقاومت یا مبارزان فلسطینی به صورت انفرادی، ۲۹ اسرائیلی کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند که بالاترین آمار ثبت شده در ۱۰ سال گذشته است.

پیش از این هم روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت آماری منتشر کرد و در آن گفت که در سال ۲۰۲۱ که نبرد شمشیر قدس در آن رخ داد، تعداد کشته شدگان به ۲۱ نفر رسید.

در واکنش به این عملیات، محمد الحرازین از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: عملیات سلفیت، پیامی به دولت جدید صهیونیست است و نشان می‌دهد که ملت فلسطین همچنان قادر به ادامه انقلاب خود و دفاع از مقدسات اسلامی است.

الحرازین با بیان اینکه این عملیات نشانگر شکست رژیم صهیونیستی و سیستم امنیتی آن است، تصریح کرد، عامل عملیات مذکور، حاضر نشد عادیسازی روابط را بپذیرد و چنین افرادی با اقدامات خود تأکید دارند که استقلال واقعی با اخراج رژیم صهیونیستی از سراسر خاک فلسطین صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار