لاپید: اجازه تحقیقات اف‌بی‌آی درباره قتل ابوعاقله را نخواهم داد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که منصبش به پایان رسیده گفت: اجازه نخواهد داد اف‌بی‌آی درباره ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار زن فلسطینی تحقیقات کند.
کد خبر: ۵۵۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ - 16November 2022

لاپید: اجازه تحقیقات اف بی آی درباره قتل ابوعاقله را نخواهم دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العالم، «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که منصب وی به پایان رسیده است، اظهار داشت: اجازه نخواهد داد اف بی آی از نظامیان این رژیم درباره ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی بازجویی کند.

یائیر لاپید در پیامی توئیتری نوشت که نظامیان اسرائیل از سوی دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) یا هر نهاد و کشور خارجی هرچقدر هم که دوست باشد، مورد بازجویی قرار نخواهند گرفت.

این اظهارنظر نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از آن صورت می‌گیرد که گزارشاتی مبنی بر آغاز تحقیقات اف بی آی درباره قتل شیرین ابوعاقله منتشر شده است.

پیش از این بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم با اعلام مخالفت تل آویو با هرگونه تحقیقات خارجی در این خصوص، گفت که تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای تحقیق درباره وفات شیرین ابوعاقله اشتباهی آشکار است.

وی همچنین مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص تحقیقی مستقل و حرفه‌ای انجام داده که کم و کیف آن به منظور آگاهی آمریکایی‌ها از جزئیات به اطلاع آن‌ها رسیده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود که این رژیم از نظامیانش حمایت می‌کند و با هرگونه تحقیق خارجی همکاری نخواهد کرد و اجازه دخالت در امور داخلی اسرائیل را نخواهد داد.

تحقیقات سازمان‌های مستقل حقوق بشر و رسانه‌های بین المللی و مراجع رسمی فلسطین حاکی است که شیرین ابوعاقله به ضرب گلوله یک تک تیرانداز صهیونیست در شهر جنین اشغالی به شهادت رسیده و برخی از این گزارشات از هدف قرار دادن تعمدی این خبرنگار فلسطینی حکایت دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها