رام الله: اسرائیل در پی فرار از مسئولیت ترور ابوعاقله است

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به گزارش ادعایی ارتش صهیونیستی درباره ترور خبرنگار فلسطینی تأکید کرد که تل‌آویو مسئول ترور اوست.
کد خبر: ۵۴۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵ - 05September 2022
رام الله: اسرائیل در پی فرار از مسئولیت ترور ابوعاقله استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین از گزارش رژیم موقت صهیونیستی درباره ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی، بشدت انتقاد کرد.
 
خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از ابوردینه گزارش داد، گزارش صهیونیست‌ها درباره ترور ابوعاقله، صرفا تلاش جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی برای فرار از مسئولیت قتل اوست.
 
وی گفت که همه ادله و تحقیقاتی که صورت گرفته است، ثابت می‌کند، تل‌آویو مجرم است و ابوعاقله را کشته است و به همین دلیل باید مسئولیت جنایت خود را بر عهده گیرد.
 
این مقام فلسطینی تصریح کرد، تشکیلات خودگردان، پرونده ترور ابوعاقله را در نهاد‌های بین‌المللی پیگیری خواهد کرد به ویژه در دادگاه لاهه.
 
ابوردینه گفت که «به اسرائیل اجازه داده نخواهد شد که از مجازات جنایات مستمر خود علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی فرار کند».
 
 ارتش رژیم صهیونیستی امروز مدعی شده که شیرین ابوعاقله، با «گلوله اشتباهی» یک سرباز اسرائیلی به شهادت رسیده است.
 
رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این اتفاق در جریان تبادل آتش میان نیرو‌های ارتش اسرائیل با گروه‌های فلسطینی هدف شلیک گلوله قرار گرفته است.
 
پیش از این، وزارت خارجه آمریکا هم در تحقیقات ادعایی خود درباره این حادثه، گزاره‌های مشابهی را مطرح کرده بود که با واکنش تند گروه‌های فلسطینی و فعالان مستقل حقوق بشری روبرو شد.
 
گزارش وزارت خارجه آمریکا ۱۳ تیرماه منتشرشده بود. آمریکا در آن گزارش علی‌رغم اذعان به اینکه گلوله از سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی به سمت «شیرین ابوعاقله» شلیک شده به تمامی توجهیات برای کوچک‌نمایی ابعاد این جنایت و تقصیرزدایی از رژیم صهیونیستی متوسل شده بود.
 
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده بود: «پس از یک تحلیل قانونی دقیق که به عنوان بخشی از روندِ تحتِ نظارتِ "هماهنگ‌کننده امنیتی آمریکا" (USSC) انجام شد تحلیلگران مستقل و طرف ثالث نتوانستند به جمع‌بندی مشخصی درباره منشأ گلوله‌ای که به قتل شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار آمریکایی-فلسطینی منجر شد برسند. متخصصان پرتابه‌شناسی به این نتیجه رسیدند که گلوله به شدت تخریب شده و رسیدن به جمع‌بندی واضح بر اساس آن امکان‌پذیر نیست.»
 
شیرین ابوعاقله که یکی از خبرنگاران باسابقه شبکه الجزیره عربی بود، خردادماه هنگام پوشش حملات ارتش رژیم صهیونیستی در شهر «جنین» به شهادت رسید.
 
بعد از جنایت رژیم موقت صهیونیستی در قتل ابوعاقله، درخواست‌ها از آمریکا برای تجدیدنظر در حمایت‌های بی‌قید و شرطش از رژیم صهیونیستی و مشروط کردن کمک‌های سالانه‌اش به این رژیم شدت گرفت. بیانیه امروز وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد واشنگتن به مطالبات افکار عمومی اعتنایی ندارد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها