امیرعبداللهیان:

استان‌های مرزی با استان خارجی همجوار خود ارتباط تجاری داشته باشند

وزیر امور خارجه گفت: انتظار می‌رود استان‌های مرزی در بالاترین و قوی‌ترین سطح با استان خارجی همجوار خود ارتباط تجاری داشته باشند و باید در این زمینه به طور ویژه اقدام شود.
کد خبر: ۵۵۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ - 16November 2022

استان‌های مرزی با استان خارجی همجوار خود ارتباط تجاری داشته باشندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه امروز در نشست روسای دفاتر نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در داخل کشور، ضمن تاکید بر اهمیت بالای فعالیت‌های نمایندگی‌های استانی در کمک به انجام وظایف وزارت امور خارجه در سراسر کشور، توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: در جهت بهبود روابط خارجی باید از ظرفیت افراد با کفایت و نخبه در هر استان مانند شخصیت‌های علمی و دانشگاهی، روشنفکران، روزنامه نگاران، فعالان برجسته اقتصادی و تجاری استفاده کرد و با تشکیل اتاق فکر برای آینده استان در ابعاد حوزه فعالیت‌های خارجی برنامه ریزی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین بر لزوم توجه ویژه به استان‌های مرزی تأکید و اظهار داشت: انتظار می‌رود استان‌های مرزی در بالاترین و قوی‌ترین سطح با استان خارجی همجوار خود ارتباط تجاری داشته باشند و باید در این زمینه به طور ویژه اقدام شود.

دیگر محور‌های صحبت‌های وزیر امور خارجه در جمع رؤسای نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در داخل کشور، شامل توجه ویژه به مناطق آزاد اقتصادی، لزوم ارتباط مؤثر با دیگر نهاد‌ها و سازمان‌های استان، توجه به نتیجه محور بودن طرح‌ها و برنامه‌ها و نظام‌مند بودن فرایند اطلاع رسانی، معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان‌ها در سطح بین المللی بود.

رؤسای نمایندگی‌های استانی وزارت امور خارجه نیز در این نشست به بیان مسائل، مشکلات، فرصت‌ها و برنامه‌های خود از جمله فراهم کردن زیرساخت فعالیت در برخی استان‌ها و هماهنگی بین بخش‌های مختلف برای پیشبرد امور پرداختند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار