فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان:

تفکر بسیج با عمل مجاهدانه گره بخورد قطعا معجزه می‌کند

سردار «شفائی» گفت: اگر تفکر بسیج با عمل مجاهدانه گره بخورد قطعا معجزه می‌کند و شگفتی می‌آفریند و در جای جای ایران مصادیق فراوانی داریم.
کد خبر: ۵۵۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ - 16November 2022

تفکر بسیج با عمل مجاهدانه گره بخورد قطعا معجزه می کندبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، سردار «احمد شفائی» فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج که در مهمانسرای سپاه سلمان با حضور اصحاب رسانه در زاهدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهدا عرصه رسانه و تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: خبرنگاران در عرصه رسانه و مطالبه‌گری که عرصه‌ای اثرگذار در سطح استان است نقش بسزایی ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه پنجم آذر یادآور یک اتفاق و یک اقدام ارزشمند و اثرگذار است، افزود: بنیان گذار فرزانه انقلاب اسلامی با شناخت عمیقی که نسبت به تاریخ اسلام و شرایط خاصی که در ابتدای پیروزی انقلاب بود و تحلیل بسیار ارزشمندی که نسبت به آینده ایران اسلامی داشتند در یک اقدام شجاعانه و حکیمانه در 5آذر ماه 1359 فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی را صادر کردند.

سردار شفائی با تاکید بر این مطلب که بعد از گذشت 43 سال همه افرادی که خالصانه نسبت به این مهم توجه دارند اقدام ارزشمند امام خمینی (ره) را تحسین می کنند ادامه داد: اگر امام در سال 58 این فرمان را صادر نمی کردند با این دشمنان قسم خورده مردم ایران اسلامی و دشمنان انقلاب از همان سالهای اول 1358 تا کنون چه وضعیتی داشتیم قطعا فداکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست، مجاهدت افراد در نیروهای انتظامی قابل تقدیر است ایثارگریها و فداکاریهای سپاهیان و نیروهای گمنام اطلاعات همه باور داریم و اعتقاد داریم اما واقعیت موضوع این است که سازمان ارزشمند مردمی که در همه این دوران ها نقش تعیین کنندگی و تکمیل کنندگی را داشت جز بسیج نبوده و نیست و این واقعیتی است که ما در هیچ مقطعی نباید فراموش کنیم.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان سازماندهی بسیج را یکی از نوآوریهای امام دانست و بیان کرد: یک فکر، یک فرهنگ، یک ایده ای بود که در گزشته هم جاری و ساری بود در طول تاریخ این فکر، این فرهنگ در مقاطعی خود را نشان داده با این نگاه می توانیم ادعا کنیم که تفکر بسیج در پیدایش انقلاب اسلامی هم اثر گذار بوده و این تفکر و این نگاه در ابتدای انقلاب اثر ویژه ای داشته است.

وی بیان کرد: تفکر بسیج و نگاه بسیج در پیمایش و تثبیت انقلاب اسلامی اثرات جدی و ویژه داشته است چرا که در نگاه امام خمینی تفکر بسیجی موجب دور شدن چشم طمع دشمنان از بلاد اسلامی می شود.

این مسئول بی توجهی و غفلت مسئولان از این مهم را موجب گرفتار شدن به عذاب الهی می دانند، ادامه داد: حرجا که نسبت به این نگاه و تفکر کم اهمیت شدیم آسیب دیدیم چرا که بسیج فراتر از یک نهاد و یک تفکر است و این تفکر وقتی در هر محیطی پراکنده شود پیروزی و موفقیت را به همراه دارد.

سردار شفائی گفت: تفکر بسیجی جنسیت، زما، مکان و مرز نمی شناسد و جمال شمول است ،بسیج عقبه فکری استواری را دارد که با بهره مندی از ظرفیت رسانه ها پیوسته بتوانیم این تفکر را ترویج و در جامعه اسلامی نهادینه کنیم.

وی افزود: اگر تفکر بسیج با عمل مجاهدانه گره بخورد قطعا معجزه می کند و شگفتی می آفریند و در جای جای ایران مصادیق فراوانی داریم و بسیجان آرمان خواه، ولایتمدار و در همه زمینه ها ظلم ستیزی هستند و در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی نقش اثر گذاری را از خود به نمایش گذاشته اند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این ظرفیت عظیم از ابتدای انقلاب مجاهدتهای داشته است که نباید مجاهدتهای مردم و بسیجیان در خنثی سازی هتنه های اول انقلاب ، نقش پررنگ آنها در دفاع مقدس فراموش شود ، تا زمانی که این فرهنگ و این تفکر در عرصه دفاع جاری و ساری نبود این فرهنگ غالب شد پیروزیهایی بسیاری را به دست آوردیم که نمونه آن جنگ هشت ساله بود که با فرهنگ بسیج در برابر شرق و غرب و ایادی آنها ایستادگی و مقاومت کردن و این یکی از افتخارات بسیج است و در بسیج پیوسته به این مهم تاکید کرده و امروز 3 عنصر را برای دنبال کردن رسالت و ماموریت بسیج نیازمند بوده ایم و در مقاطع مختلف به این 3 عنصر اهتمام داشته ایم. اولین عنصر بصیرت و هر جا بصیرت به روز بوده توفیقات خوبی را داشته ایم، دومین عنصر اخلاص در عمل که با خلوص نیت میدان داری کردن و طرح های دشمن را خنثی کردن و سومین عنصر عمل به هنگام در اندازه از ویژگی های بسیجیان بوده و است.

وی ادامه داد : برنامه های هفته بسیج در سال جاری با شعار بسیج خدمتگذار ملت ایران در سطح حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج در در سطح استان از 29 آبان ماه آغاز و تا پنجم آذر به مدت یک هفته اجرا می شود.

این مسئول ادامه داد: تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و میثاق با ولایت آغاز می شود و در ادامه رزمایش جهادگران فاطمی در استان اجرا می شود.

این مسئول اجرای طرح جهاد تبیین ویژه شهید هاشمی در کشور را یکی از مهم ترین برنامه های اجرایی این هفته برشمرد و ادامه داد: شکوه پایداری و استقامت برنامه محوری است که در زاهدان و سراسر استان اجرا می شود، توزیع بیش از 35 هزار بسته معیشتی در هفته بسیج، توزیع 350 سری جهیزیه بین نو عروسان، توزیع 10 هزار آرد بین روستائیان، اجرای پروژه های محرومیت زدایی و سازندگی، اجرای پروژه جهاد آبرسانی 1751 روستا که 106 روستا تحویل شده مابقی را با شتاب دنبال می‌کنیم، ساخت مدارس، خانه محرومین، در این هفته اجرا می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها