مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

درخشش ۳ هنرمند خراسانی در جشنواره ملی فانوس

«فرهنگ‌نژاد» گفت: هنرمندان خراسانی رضا صابری، ناصر نجفی و حسین انفرادی مقام نخست بخش‌‌های هنرهای نمایشی، نمایشنامه و موسیقی و سرود ششمین جشنواره ملی فانوس را از آن خود کردند و مفتخر به دریافت تندیس این جشنواره شدند.
کد خبر: ۵۵۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ - 16November 2022

«جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد اظهار داشت: ششمین دوره جشنواره ملی فانوس در سه بخش‌ هنرهای نمایشی شامل تئاتر صحنه‌ای و خیابانی و متن نمایشنامه، هنرهای تجسمی شامل فیلم و سریال، موسیقی و سرود و تولیدات رادیویی و بخش آزاد برگزار می‌شود.

فرهنگ‌نژاد افزود: ماهیت جشنواره ملی فانوس، ارزشی و انقلابی است و ازخودگذشتگی‌ شهیدان و رشادت‌های رزمندگان، ایثارگران و جانبازان گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با زبان هنر در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری روایت می‌کند.

فرهنگ‌نژاد گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از وظایف مهم هنرمندان است. قطعاً هنر ارزشی از ابزارهای مهم دیداری و شنیداری در بیان شرح حال مدافعین وطن در دفاع از سرزمین پهناور ایران اسلامی بهره می‌برد.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ترویج این ارزش‌ها در قالب هنر، هنرمندان با شور بسیجی و با بهره‌گیری از فرهنگ والای اسلامی در بخش‌های مختلف هنری آثار بسیار فاخری را تولید کرده‌اند.

وی بیان داشت: تبیین دفاع مقدس و سیره حماسه‌آفرینان با زبان هنر، اثرگذاری بیشتری بر اقشار مختلف مردم به‌خصوص نوجوانان و جوانان خواهد داشت.

فرهنگ‌نژاد خاطرنشان کرد: مدیریت هنری و سینمای اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور پرشور هنرمندان در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ مقام اول جشنواره ملی فانوس را در تولید آثار فاخر هنری در حوزه دفاع مقدس به خود اختصاص داد و در سال جاری نیز با عظم راسخ هنرمندان استان خراسان رضوی در بخش‌‌های هنرهای نمایشی، نمایشنامه و همچنین موسیقی و سرود به ترتیب رضا صابری، ناصر نجفی و حسین انفرادی سه تندیس جشنواره را از آن خود کردند و در این بخش‌ها با کسب عنوان نخست، عناوین برتر ششمین جشنواره ملی فانوس را به خود اختصاص دادند.

وی ابراز داشت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور چشمگیر هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری و سینمایی باشیم چراکه دفاع مقدس مهم‌ترین الگوی جامعه هنری در عرصه‌های مختلف است که معنویت، اخلاق، ایثار و همدلی را به همراه دارد.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: سال گذشته پنجمین جشنواره ملی فانوس به میزبانی مشهدالرضا برگزار شد و اختتامیه ششمین جشنواره ملی فانوس امروز در اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها