مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری مرحله استانی جشنواره ملی «ترنم فتح» در هفته دفاع مقدس

«فرهنگ‌نژاد» از برگزاری پنجمین دوره جشنواره «ترنم فتح» با حضور یگان‌های نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۵۴۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ - 06September 2022

«جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: با توجه به نقش گروه‌های موزیک نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و در زمان صلح در ایجاد روحیه سلحشوری در رزمندگان اسلام و همچنین استفاده از ظرفیت‌های هنری حوزه سرود و موسیقی دفاع مقدس در جهت ارتقای سطح تخصصی هنرمندان این عرصه در استان، برگزاری جشنواره ترنم فتح با محوریت گروه موزیک یگان‌های نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: موسیقی و سرود دفاع مقدس یکی از عرصه‌های موفق در اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت است که ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرهنگ مقاومت و رشادت‌های شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان جهاد و مقاومت را با زبان هنر به نسل جدید منتقل می‌کند.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: جریان‌سازی فرهنگی، گسترش موزیک نظامی، بهره‌مندی از توانمندی هنرمندان رزم‌نواز نیروهای مسلح، توسعه زمینه مشارکت هنر سرود و موسیقی و حمایت از فعالیت گروه‌های موزیک در جهت ارتقای کیفیت هنری از رزم‌نوازان از جمله راهبردهای جشنواره ملی ترنم فتح به شمار می‌روند.

فرهنگ‌نژاد تصریح کرد: در مرحله استانی پنجمین دوره جشنواره ملی ترنم فتح که در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در استان خراسان رضوی از جمله قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، سپاه امام رضا (ع)، لشکر پنج نصر و فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با انگیزه و شور حسینی و انقلابی در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

وی یادآور شد: گروه‌های موزیک نیروهای مسلح در مرحله استانی جشنواره در ۲ بخش رقابتی و عمومی و با اجرای دو سرود، که یک سرود مشترک باعنوان صبح ظفر و یک سرود انتخابی با موضوع ایثار و شهادت به رقابت می‌پردازند و منتخب مرحله استانی جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: در مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی ترنم فتح ضمن تقدیر از گروه‌ موزیک برتر استانی، به کلیه گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره گواهی شرکت نیز اعطا می‌شود.

فرهنگ‌نژاد گفت: امید است با حضور فعال گروه‌های موزیک یگان‌های نیروهای مسلح استان در جشنواره ترنم فتح، ضمن فراگیر شدن سرودهای حماسی دفاع مقدس با مضمون ایثار، مقاومت و شهادت در سطح جامعه، استعدادهای هنرمندان رزم‌نواز نیروهای مسلح به شکوفایی برسد تا قشرهای مختلف جامعه بتوانند از این ظرفیت هنری در جهت ارتقای روحی خود بهره ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار