مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

درخشش ۸ هنرمند خراسانی در جشنواره ملی فانوس

«فرهنگ‌نژاد» گفت: در پنجمین جشنواره ملی فانوس پنج هنرمند استان خراسان رضوی در بخش‌های تلویزیونی و سینمایی، سرود، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی مفتخر به دریافت تندیس و جایزه نقدی شدند و سه هنرمند دیگر در بخش‌های نماهنگ، مستند و پوستر حائز تقدیر و مفتخر به دریافت جایزه نقدی شدند.
کد خبر: ۴۹۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ - 14December 2021

«جواد فرهنگ‌نژاد» دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فانوس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات هنری و سینمایی در ۲۴ آذر سال جاری به میزبانی مشهد با حضور مسئولین کشوری و لشکری و همچنین هنرمندان منتخب کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره ارزشی در راستای تولیدات هنری حوزه دفاع مقدس از ابتدای سال ۱۴۰۰ با تکیه به روحیه انقلابی و تفکر بسیجی و جریان‌سازی فرهنگی و هنری در جهت ترغیب و تشویق هنرمندان به‌خصوص جوان و نوجوانان فعالیت خود را آغاز کرد و در قالب انتشار فراخوان از اصحاب فرهنگ و هنر برای شرکت در این رویداد عظیم ملی که به برکت امام رضا (ع) در مشهد برگزار می‌شود دعوت کرد.

فرهنگ‌نژاد خاطرنشان کرد: جشنواره ملی فانوس در بخش‌های مختلف هنری ازجمله تلویزیونی و سینمایی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی و سرود، رادیویی و همچنین بخش آزاد جشنواره که در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و اجتماعی از قبیل سیل، زلزله، کرونا و سایر حرکت‌های جهادی پذیرای هنرمندان فعال در این عرصه‌هاست.

 دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فانوس تصریح کرد: جشنواره ملی فانوس ذهن و فکر هنرمندان را برای تولید آثار ارزشمند و انقلابی شکوفا می‌کند که این خود بیانگر اهمیت و نگاه عمیق هنری این جشنواره است.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: هنر اصیل انقلابی می‌تواند ارزش‌های اسلامی را با رویکرد فرهنگی به نحو شایسته‌ای بازگو کند و در این میان هنرمندان خراسان رضوی و به‌خصوص هنرمندان مشهدی آثار ارزشمند فرهنگی خود را هنرمندانه در جشنواره فانوس ملی فانوس به نمایش گذاشتند. در پنجمین دوره این جشنواره هشت نفر از هنرمندان استان خراسان رضوی در بخش‌های مختلف هنری صاحب رتبه شدند که پنج نفر از آنان در بخش‌های تلویزیونی و سینمایی، سرود، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی مفتخر به دریافت تندیس و جایزه نقدی شدند و سه نفر دیگر از هنرمندان در بخش‌های نماهنگ، مستند و پوستر حائز تقدیر و مفتخر به دریافت جایزه نقدی شدند.

فرهنگ‌نژاد عنوان داشت: از همه هنرمندانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تولیدات ارزشمند خود در بخش‌های مختلف هنری و ارسال آثار خود به دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی دفاع مقدس، به این جشنواره غنی بخشیدند کمال تشکر را داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار