مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزش فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس در مشهد

«فرهنگ‌نژاد» گفت: کارگاه آموزش فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس و مقاومت با هدف شناسایی و حمایت از هنرمندان مؤمن، انقلابی و فعال در حوزه دفاع مقدس مرداد سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶ - 07July 2022

«جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: آموزش فیلمنامه‌نویسی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت از جمله اقدامات ارزشمند هنری است که نشر ارزش‌های این حماسه پرافتخار را به همراه دارد.

وی ادامه داد: هنرجویان با قلم‌زدن در این حوزه ضمن بازخوانی خاطرات رزمندگان و ایثارگران، سبک زندگی و سیره عملی شهیدان والامقام که مبتنی بر آموزه‌های دینی بود به‌عنوان الگو در قالب هنر به جامعه ارائه می‌کنند.

وی افزود: در راستای تحقق این مهم کارگاه آموزشی فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس و مقاومت با مشارکت نهادهای فرهنگی و با حضور اساتید برجسته سینمای دفاع مقدس استان باهدف اعتلای فرهنگ دفاع مقدس و ارتقاء سطح هنری علاقه‌مندان این حوزه به‌خصوص جوانان و نوجوانان طی سه روز و در شش جلسه مردادماه در مشهد برگزار می‌شود.

فرهنگ‌نژاد ادامه داد: طی این دوره آموزشی شرکت‌کنندگان، اصول نگارش فیلمنامه و منابعی که یک فیلمساز جهت تولید اثر هنری باید از آن بهره ببرد را آموزش می‌بینند و در پایان این دوره، هنرجویان نسبت به تهیه فیلمنامه با مضمون دفاع مقدس و مقاومت اقدام می‌کنند.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زبان هنر و بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان متعهد و انقلابی در حل مشکلات فرهنگی جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

این مسئول تأکید کرد: کارگاه‌های آموزشی در حوزه هنر با موضوع دفاع مقدس و مقاومت بستری مناسب برای شناسایی و حمایت از هنرمندان مؤمن، انقلابی و فعال در حوزه دفاع مقدس و مقاومت است.

فرهنگ‌نژاد بیان داشت: گفتمان سازی در عرصه هنر دفاع مقدس مبتنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایجاد انگیزه و حمایت معنوی و مادی از هنرمندان حوزه فیلمنامه‌نویسی و فیلم‌سازی موجب ارتقاء سطح کیفی هنر دفاع مقدس می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار