مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

رسانه‌ها دو مقوله مهم تبیین و جهاد کبیر را سرلوحه اقدامات قرار دهند

دلشادی گفت: دشمن به طور ویژه در حوزه مخاطب شناسی ورود کرده و در این تفکر است که نظام فکری جامعه را بر هم بزند و نظام را وادار به تبعیت کند که در این راستا باید ۲ مقوله مهم تبیین و جهاد کبیر، سرلوحه اقدامات قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ - 19November 2022

رسانه ها دو مقوله مهم تبیین و جهاد کبیر را سرلوحه اقدامات قرار دهندبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «سینا دلشادی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز (شنبه) در نشست هم افزایی فعلان رسانه‌ای و فضای مجازی استان مرکزی در سالن غدیر استانداری مرکزی اظهار داشت: اکنون شاهد جنگ شناختی و ترکیبی و صف آرایی حق و باطل در تمام صحنه‌ها در کشور از سوی دشمن خودنمایی می کند و نظام سلطه برای تولید محتوا از تمامی ابزارها در این جنگ ترکیبی بهره گیری می کند.

دلشادی افزود: دشمن به طور ویژه در حوزه مخاطب شناسی ورود کرده و در این تفکر است که نظام فکری جامعه را بر هم بزند و نظام را وادار به تبعیت کند که در این راستا باید ۲ مقوله مهم تبیین و جهاد کبیر، سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی خودجوش توسط جوانان انقلابی باید در قالب این ۲ مقوله جهادی صورت گیرد.

دلشادی افزود: جهاد کبیر الزاماتی دارد که نخست حفظ شعارهای انقلاب، کادر سازی و تربیت کادر شایسته برای نظام مدیریتی کشور در تمام حوزه ها ، تبیین و روشنگری اذهان به حقایق بیش از هر نقش دیگری مسئولیت رسانه های متعدد به ارزشهای دینی و انقلابی را دو چندان می کند که می‌طلبد رسانه ها مانند دیگر اقشار، مواضع خود را در این شرایط روشن کنند.

‌مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان داشت: اخلاص و هوشمندی از دیگر الزام جهاد کبیر است و در مقابله با این جنگ نرم‌ که تغییر در باورهای مردم، شکاف بین مردم و مسئولین و جلوه دادن نظام ناکارآمد و وادار کردن مردم و مسئولان و نظام به تبعیت از دشمن هدفگذاری شده باید در این مرحله نه تنها با جهاد اکبر و اصغر بلکه با جهاد کبیر وارد میدان شد.

وی گفت: برای مجاهدت در این عرصه باید اخلاق، عقلانیت و عاطفه به عنوان سه رویکرد اصلی مدنظر قرار گیرد چرا که اصول حرکت تبیینی و آگاهی بخشی به جامعه در گرو پایبندی این سه اصل است. 

دلشادی تصریح کرد: نوع نگرش رسانه باید از نگاه فرصت محور باشد و علی‌رغم خطرات، فضای مجازی می تواند برکات زیادی برای انتشار پیامدهای اصیل انقلابی داشته باشد.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: فضای مجازی عرضه‌ای برای جهاد واقعی که می تواند خنثی کننده رفع ابهامات و شایع پراکنی دشمن باشد چرا که دشمن از دروغ و تهمت ابایی ندارد که می‌طلبد رسانه‌ها به اصول اخلاقی ملتزم باشند و با توطئه و شایعه پراکنی دشمنان مبارزه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها