شهادت دو فرمانده عاشورایی لشکر فاطمیون در سوریه

"مصطفی صدرزاده" با عنوان جهاد سیدابراهیم و "رضا خاوری" با عنوان جهادی حجت از فرماندهان لشکر فاطمیون طی روزهای گذشته در سوریه به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ - 24October 2015

شهادت دو فرمانده عاشورایی لشکر فاطمیون در سوریه

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "مصطفی صدرزاده" با عنوان جهادی سیدابراهیم و "رضا خاوری" با عنوان جهادی حجت از فرماندهان لشکر فاطمیون در سوریه به شهادت رسیدند.

شهید رضا خاوری از اولین نفراتی بود که جهت دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه رفت. این شهید در بدو ورود به سوریه در سال 92 در دمشق از ناحیه پا به شدت مجروح شد. وی که اولین جانباز فاطمیون بوده است به دلیل جراحت پا به مدت یک سال نتوانست در جبهه مقاومت حضور یابد.

شهید خاوری از همرزمان شهید علیرضا توسلی فرمانده سابق لشکر فاطمیون در سپاه محمد افغانستان بود. وی پیش از شهادت فرماندهی گردان الزهرا و پشتیبانی لشکر را بر عهده داشت. همچنین او اهل افغانستان و از بنیانگذاران و فرماندهان لشکر فاطمیون بود.

لازم به ذکر است؛ شهید صدزاده دارای دو فرزند است که بارها در دفاع از حرم حضرت زینب مجروح شده بود.

صدرزاده نیز از اهالی شهریار استان تهران بود که در لشکر فاطمیون فرماندهی گردان عمار را بر عهده داشت.

وی در سال نخست حمله تکفیریها به حرم حضرت زینب (س) به صورت داوطلبانه و با پاسپورت و لهجه افغانستانی وارد تیپ فاطمیون شده بود که با متوجه شدن از ایرانی بودن وی، شهید علیرضا توسلی فرمانده سابق فاطمیون اجازه ماندن وی در یگان را صادر کرد و پس از مدتی به دلیل رشادتهای بسیارش از فرماندهان فاطمیون شد.

این دو دوست صمیمی چند ماه پیش گفت و گویی با خبرنگاران دفاع پرس داشتند که متن آن فردا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار