روایت خبرنگار دفاع پرس از دیدار با 2 تن از فرماندهان لشکر فاطمیون پیش از شهادت؛

اولین دیدار با "سید ابراهیم" و "حجت" که آخرین دیدار شد +تصاویر

اولین و آخرین دیدار ما با "سید ابراهیم" و "حجت" بعد از چند ساعت مصاحبه به پایان رسید. توی همان مصاحبه کوتاه هم می‌شد پیش‌بینی کرد "سید ابراهیم" و "حجت" دلشان به ماندن نیست. میل به پرواز دارند و سوریه بستر پرکشیدنشان خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ - 25October 2015

اولین دیدار با

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، عصر تاسوعاست که خبر می رسد "سید ابراهیم" هم پرواز کرد. خبر زبان به زبان بین دوستان و هم رزمان شهید می پیچد. باورش برای همه سخت است؛ اینکه سید تا همین چند ساعت پیش زنده بود با ما حرف میزد، بین رزمنده ها نفس می کشید و حالا خبر شهادتش است که به گوش می رسد.

همه در بهت رفتن سید مانده اند. با اینکه به قول یکی از دوستانش که می گفت: "کسی انتظار ماندن سید در این دنیا را نداشت تا همینجا هم توی وقت اضافه بود" اما داغ رفتن و جالی خالی فرمانده گردان عمار فاطمیون داغی است که بر سینه ی فاطمیون می ماند.

...

ساعتی از انتشار خبر نگذشته است که شبکه های ارتباطی پر می شوند از عکس های شهید مدافع تازه رسیده به جمع قافله ی شهدا. "مصطفی صدرزاده" با عنوان جهادی سید ابراهیم، اهل شهرستان شهریار و فرمانده گردان عمار؛ کسی که خودش می گفت با یک دست لباس و یک جفت دمپایی به سوریه رفت و بین نیروهای فاطمیون ماندگار شد.

...

حاشیه مراسم تشییع دو شهید گمنام در روستای کهنز شهریار با "سید ابراهیم" قرار ملاقات می گذاریم. سرش شلوغ است و مدام باید تماس بگیریم. انتهای مراسم بلاخره وقت می شود و با سید را می بینیم. با آنچه در تصور دارم کاملا فرق می کند. جوان است و ریز نقش و البته آرام.

دیدارمان در مراسم تشییع دو شهید گمنام شهرش را به فال نیک می گیرد و مشغول صحبت می شویم. از تشکیل لشکر فاطمیون و اولین شهدای آن می گوید. از ابوحامد، حسن قاسمی، رشادت بچههای فاطمیون در سوریه، علاقه سردار سلیمانی به بچه های لشکر، انگیزه بچهها برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و عملیاتها میگوید.

کمتر از خودش حرف می زند. تاکید می کند که همه صحبت ها به نیت شهداست. اواسط مصاحبه تلفنش زنگ می خورد. "حجت" از همرزمان سید پشت خط است. بعد از کمی صحبت سید از حجت می خواهد که به جمع ما ملحق شود. اولین چیزی که از حجت به چشم آمد کلاه سفید و سادهی روی سرش بود. با لبخندی که از روی لبش محو نمی شد، با ما هم صحبت شد و اوضاع سوریه را شرح داد.

اولین و آخرین دیدار ما با "سید ابراهیم" و "حجت" بعد از چند ساعت مصاحبه به پایان رسید. توی همان مصاحبه کوتاه هم می شد پیش بینی کرد "سید ابراهیم" و "حجت" دلشان به ماندن نیست. میل به پرواز دارند و سوریه بستر پرکشیدنشان خواهد بود.

رضا خاوری با نام جهادی "حجت" و از فرماندهان لشکر فاطمیون چند روز پیش به شهادت رسید و مصطفی صدرزاده با نام جهای "سید ابراهیم" نیز روز تاسوعای حسینی به جمع یاران شهیدش پیوست.

* در ادامه گفتوگوهای دفاع پرس به این 2 شهید را بخوانید:

گفتوگوی دفاع پرس با سید ابراهیم (بخش نخست):
تشکیل هسته اولیه لشکر فاطمیون با 25 نفر/ اجازه حضور ما را "ابوحامد" داد

گفتوگوی دفاع پرس با سید ابراهیم (بخش دوم):
وقتی "سیدحسن نصرالله" و "قاسم سلیمانی" پیام دادند بر دست و پای فاطمیون بوسه میزنیم

گفتوگوی دفاع پرس با رضا خاوری فرمانده لشکر فاطمیون:
سوریها گفتند «فاطمیون» نباشند عملیات نمیکنیم/ بازگشت شهدای فاطمیون و ظاهر شدن سیاست اشتباه در قبال مهاجرین

تصاویر این دو شهید را در ادامه مشاهد میکنید:


سردار سلیمانی - شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) - شهید رضا خاوری (حجت)


شهید رضا خاوری (حجت)


شهید مصطفی صدرزاده (سید ابراهیم)


شهید رضا خاوری (حجت) و شهید مصطفی صدرزاده (سید ابراهیم)


شهید مصطفی صدرزاده (سید ابراهیم) و شهید مهدی صابری


شهید مصطفی صدرزاده (سید ابراهیم) و شهید ابوحامد (فرمانده لشکر فاطمیون)

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار