کشته شدن ۱۸۴ تروریست در عملیات نظامی ترکیه در سوریه و عراق

نیرو‌های مسلح ترکیه در جریان عملیات پنجه شمشیر در سوریه و عراق طی چند روز گذشته حداقل ۱۸۴ تروریست را به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۵۵۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ - 22November 2022

کشته شدن ۱۸۴ نفر در عملیات نظامی ترکیه در سوریه و عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آناتولی، ترکیه آمار خود از عملیات نظامی دو روز گذشته در شمال سوریه و عراق را اعلام کرد. در همین ارتباط نیز، «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور در دو روز عملیات هوایی موسوم به «پنجه شمشیر» در سوریه و عراق ۱۸۴ تروریست را به هلاکت رساندند.

وزارت دفاع ترکیه به نقل از وزیر دفاع این کشور گفت: «از آغاز عملیات پنجه شمشیر تاکنون ۱۸۴ تروریست با استفاده از هواپیما و پشتیبانی آتش از زمین به هلاکت رسیده‌اند. بر اساس برآورد‌های ما این رقم افزایش خواهد یافت. ما تا نابودی آخرین تروریست به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.»

ترکیه در شب ۲۰ نوامبر یعنی سه شب پیش عملیات هوایی «پنجه شمشیر» را در شمال عراق و سوریه انجام داد که در آن بیش از ۵۰ هواپیما و ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین شرکت داشتند.

در این حملات، سایت‌های استقرار حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که در ترکیه غیرقانونی است و همچنین مقر‌های شاخه سوری آن، بمباران شد. وزارت دفاع ترکیه با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، خاطرنشان کرد که پایگاه‌ها و سایت‌های اصلی تروریست‌ها از بین رفتند.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، روز دوشنبه پس از اینکه شهر‌های مرزی ترکیه از سوی سوریه مورد هدف قرار گرفت، جنگنده‌های اف ۱۶ ترکیه حملات خود را به مناطق سوریه از سر گرفتند. پیشتر اعلام شده بود که در حمله راکتی به استان «کیلیس» واقع در مرز با سوریه، یک سرباز و ۲ پلیس ترکیه زخمی شدند.

وزارت کشور ترکیه نیز اعلام کرد که ۸ نیروی پلیس این کشور در این حمله زخمی شده اند. اسپوتنیک در این باره نوشت: وزارت کشور ترکیه در بیانیه‌ای از مجروح شدن ۸ افسر پلیس در نتیجه حمله موشکی به مقر نیرو‌های ویژه در گذرگاه مرزی با سوریه خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص نوشت: یک روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد که ساعاتی پیش یک ایست بازرسی در مرز ترکیه و سوریه هدف شلیک راکت قرار گرفت و یک سرباز نیرو‌های مسلح ترکیه زخمی شد.

به گزارش پایگاه اینتل ریپابلیک، منابع نظامی سوریه در این باره اعلام کردند که موشک‌هایی نزدیک گذرگاه باب السلمه در داخل خاک ترکیه را هدف قرار داده است.

ارتش ترکیه پس از این تحولات، از آغاز دور جدیدی از حملات علیه مواضع گروه‌های تروریستی در شمال سوریه و عراق خبر داد. خبرنگار المیادین در بغداد در این باره در گزارشی اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش ترکیه صبح امروز مناطقی در سلیمانیه و اربیل را هدف قرار داده است.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز در گزارشی اعلام کرد: ارتش ترکیه حملات جدیدی را علیه مواضع شبه نظامیان مستقر در کوبانی (منظقه عین العرب در شمال سوریه) انجام داده است.

تلویزیون رسمی ترکیه نیز در گزارشی اعلام کرد که ارتش ترکیه در دور جدید عملیات نظامی خود از پهپاد برای هدف قرار دادن مواضع گروه‌های تروریستی در کوبانی استفاده کرده است.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز درباره این حملات گفته است که در این حملات مواضع تروریست‌ها در شمال سوریه و عراق هدف قرار گرفته شده است.

وی افزود: طرف‌هایی که امنیت ترکیه را در معرض تهدید قرار می‌دهند، مورد حمله قرار گرفته و مجازات می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار