رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

شهید فخری‌زاده سازمان‌دهنده حلقه‌های پژوهشی و تحقیقاتی بود

حجت‌الاسلام «آقاجانپور» شناساندن ابعاد شخصیتی شهید فخری‌زاده به نسل جوان را از وجوه جهاد تبیین برشمرد و از این شهید والامقام به‌عنوان سازمان‌دهنده حلقه‌های پژوهشی و تحقیقاتی یاد کرد.
کد خبر: ۵۵۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ - 22November 2022

حجت‌الاسلام آقاجانپوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در نشست ستاد برگزاری گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید فخری‌زاده که در این سازمان برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی و مکتبی این شهید والامقام اظهار داشت: ایران اسلامی امروز در پرتو شهید فخری‌زاده‌ها به این سطح از توان علمی، بازدارندگی و اقتدار دفاعی دست یافته است.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه شهید فخری‌زاده یکی از قدرتمندترین و اثرگذارترین چهره‌های دنیا محسوب می‌شود و نامش در میان ۵۰۰ نفر چهره برجسته جهان می‌درخشد، افزود: به اذعان نخست وزیر رژیم منحوس صهیونیستی شهید فخری‌زاده خواب را از چشمان نظام سلطه و رژیم کودک‌کُش صهیونیستی ربوده بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، شهید فخری‌زاده را نماد اقتدار دفاعی در پرتو علم‌اندوزی و دانش‌افزایی عنوان کرد و ادامه داد: ویژگی متمایزکننده شهید فخری‌زاده در میان سایر دانشمندان و پژوهشگران عزیز کشورمان، توانایی بالای سازماندهی، مدیریت پروژه‌های پیچیده و ایجاد حلقه‌های علمی مختلف بود.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و سیره رفتاری شهید فخری‌زاده، گفت: این دانشمند فرهیخته، در عین بزرگی و عظمت، انسانی متواضع و گمنام بود و همواره از دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن گریزان بود؛ در شرایطی که برجستگی علمی و تبحر ایشان در علوم دفاعی و هسته‌ای، او را کانون توجه نظام استکباری و دشمنان شماره یک ایران اسلامی قرار داده بود.

حجت‌الاسلام آقاجانپور گفت: شهید فخری‌زاده آیینه تمام‌نمای استکبارستیزی و ایرانی قوی و مقتدر بود و ۲۰ سال زندگی سخت و پر مشغله داشت به طوری که در عین دارا بودن مسئولیت‌های بزرگ، دائماً در معرض تهدید و سوء قصد دشمنان نظام و انقلاب بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی این شهید بزرگوار، گفت: شهید فخری‌زاده برای دفاع از حقوق مظلومان و محرومان در مناطق دوردست کشور حضور می‌یافت و سعی و تلاشش در جهت رسیدگی به محرومان و مستضعفین کشور بی وقفه و مستمر بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، گفت: او شاگرد مکتب امامین انقلاب اسلامی بود و متاثراز اندیشه‌ها و منویات هر دو بزرگوار به حرکت عملی و جهادی خود در راستای پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی و محرومیت‌زدایی در سطح کشور جهت می‌داد و فعالیت می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را، یکی از راه‌های اصلی و مهم مقابله با توطئه‌ها و ترفند‌های دشمنان عنوان کرده اند، تصریح کرد: شهید فخری‌زاده تنها یک دانشمند در حوزه دفاعی و امنیتی نبود، ایشان در هر حوزه‌ای که احساس تکلیف می‌کردند، به سرعت حضور یافته و با سازماندهی و ساماندهی علمی و ایجاد جبهه فرهنگی و جهادی به فعالیت پرداخت و برای شکست توطئه دشمنان و اعتلاء عزت نظام اسلامی تلاش شبانه‌روزی و اهتمام مستمر داشت.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با تاکید بر اینکه شهید فخری‌زاده نمونه بارز مدیر جهادی در پرتو نظامی اسلامی محسوب می‌شود، عنوان کرد: ایشان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تقویت وحدت ملی و هم‌افزایی قومیتی و اقتداربخشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور موثر و کارآمد داشتند و تلاش‌هایشان در حوزه نظامی و دفاعی نیز بسیار ارزشمند و ستودنی است.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته بسیج گفت: بسیجی به فردی اطلاق می‌شود که در هر حوزه‌ای که نیاز کشور باشد بدون تکلف و از سر تکلیف، با رویکردی جهادی وارد عرصه شود و از این حیث می‌توان شهید دکتر فخری‌زاده را یک بسیجی حقیقی نامید؛ چراکه ایشان مطابق با نیاز‌های کشور و بدون هیاهوی تبلیغاتی و در کمال تواضع و ممارست و فعالیت شبانه‌روزی در آن عرصه گام می‌نهاد و از خود کار مؤثر و پرثمره به جای می‌گذاشت. فعالیت‌های ایشان در حوزه کار‌های زیرساختی دفاعی، خدمت به مردم مناطق محروم از این قسم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بیان کرد: معرفی چنین افراد و شهدای عزیزی که منشأ خدمات ارزنده‌ای برای نظام و ملت بزرگ ایران بودند، تکلیف و مسئولیت سهمگینی بر عهده تک تک ما است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شناساندن ابعاد شخصیتی شهید فخری‌زاده به نسل جوان، خود عین جهاد تبیین است؛ جوان ما باید بداند که در این آب و خاک چه انسان‌های از خود گذشته و ایثاگری، فداکارانه زیستن تا آن‌ها در امنیت به سر ببرند و مورد طمع دشمنان قرار نگیرند.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه شهید فخری‌زاده فخر ملت ایران و پدر دانش هسته‌ای ایران زمین است، گفت: به حق ایشان زندگی خود را وقف دفاع از اسلام، قرآن و حاکمیت اسلامی کرد؛ لذا باید با اقدامات فرهنگی اثرگذار، تولیدات فاخر و آثار محتوایی غنی، این شهید بزرگوار را به نسل جوان و مخاطبان عام و خاص جامعه معرفی کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تأکید کرد: شهید فخری‌زاده پدر دانش هسته‌ای و علوم نوین دفاعی ایران است و به معنای واقعی کلمه می‌توان او را فخر ملت ایران نامید.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار