حماس:

صهیونیست‌ها به دنبال یهودی‌سازی قدس اشغالی هستند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هدف از توسعه شهرک‌سازی در قدس اشغالی از سوی صهیونیست‌ها را یهودی سازی آن برشمرد.
کد خبر: ۵۵۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ - 23November 2022

صهیونیست‌ها به دنبال یهودی‌سازی قدس اشغالی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از القدس العربی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هدف از طرح‌های شهرک‌سازی در قدس اشغالی را یهودی سازی این شهر عنوان کرد.

«محمد حماده» سخنگوی حماس در بیانیه‌ای گفت: تداوم طرح‌های گسترش شهرک‌سازی بین قدس و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف آن، بخشی از سیاست تجاوزکارانه مستمر است.

وی افزود: هدف از این سیاست، یهودی‌سازی قدس شریف و جدا کردن آن از هویت فلسطینی خود و تسهیل رسیدن شهرک‌نشینان صهیونیست به آن است. قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند و طرح‌های اشغالگری و سیاست‌های تجاوزکارانه موفق به محو حضور فلسطینی‌ها در قدس نخواهد شد و فلسطینی‌ها با طرح‌های شهرک سازی اشغالگران مقابله خواهند کرد.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی قصد دارد در طول روز‌های آینده بخش شمالی طرح توسعه اتصال قدس اشغالی با شهرک‌های صهیونیست نشین غوش عتصیون در جنوب کرانه باختری را افتتاح کند تا ورود شهرک‌نشینان به قدس را تسهیل کنند.

این در حالی است که قوانین بین‌المللی کرانه باختری و قدس شرقی را اراضی اشغالی می‌داند و تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی در آن‌ها غیرقانونی به شمار می‌رود.

این در حالی است که صبح روز سه‌شنبه «یهودا گلیک» خاخام صهیونیست به همراه شماری از شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی تعرض کرد. نظامیان صهیونیست نیز با حضور در مسجدالاقصی، تأمین امنیت یورش صهیونیست‌ها را برعهده داشتند.

عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با اشاره به این رخداد که با پخش آنلاین آن از سوی یهودا گلیک خاخام صهیونیست همراه شد، تاکید کرد: اقدام این خاخام صهیونیست یک تهدید خطرناک و اقدامی تحریک آمیز برای یورش‌های گسترده‌تر علیه مسجدالاقصی است که احساسات مسلمانان را پایمال کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار