رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه و موشک‌ها شهید صیاد شیرازی اصفهان:

بصیرت جامعه را از گزند آسیب‌ها حفظ می‌کند

حجت‌الاسلام «قاسمی» گفت: جامعه‌ای که دارای بصیرت باشد به‌طور قطع از بسیاری خطرها محفوظ می‌ماند.
کد خبر: ۵۵۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۲ - 25November 2022

با داشتن بصیرت جامعه از گزند آفت‌ها محفوظ می ماندحجت‌الاسلام و‌المسلمین«حسین قاسمی» مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌ و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص نقش بصیرت در جامعه اظهار داشت: انسان‌ها معمولاً در سایه تعقل و تفکر و با پیداکردن حالت تعادلی کمتر با مشکلات مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه بصیرت افزایی باید با درکی عمیق از آموزه های دینی برای تقویت رفتارهای فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه گسترده پیدا کند، عنوان کرد: وقتی بصیرت و آگاهی باشد انسان به توانمندی خواهد رسید که در برابر موج های که دشمنان ایجاد می کنند از سخره سخت تر می شود.

رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه و موشک ها شهید صیاد شیرازی اصفهان افزود: امروز با توجه به تبلیغاتی که در دنیا برای فریب دادن مردم راه افتاده، انسان باید مراقب باشد که فریب دشمنان اسلام و دین الهی را نخورد، دشمنان از روش فریب جوانان جامعه را به انحراف می کشانند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین« قاسمی» با اشاره به اینکه اگر انسان با بصیرت قدم بردارد دچار انحراف نمی شود، تصریح کرد: انسانهای با بصیرت همیشه به عمق و پشت صحنه حوادث توجه دارند و انسان‌های با بصیرت، هر فکر، اندیشه و عملی را با دلیل و هوشیاری انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه آحاد جامعه است که تلاش کنند بصیرت خود را بیشتر کنند، تاکیدکرد: بصیرت چیزی نیست که به یکباره و بدون زحمت حاصل شود. بصیرت با زحمت، یادگیری، استفاده  از رهنمون ها، تفکر  و تامل به دست می آید.

رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه و موشک ها شهید صیاد شیرازی اصفهان با بیان ضرورت نهادینه شدن بصیرت در باور جامعه و اینکه تمام حرکت ها و جنبش هایی که همراه با بصیرت نباشد به شکست می انجامند، مطرح کرد: تأمل بر اطلاعات و ارزش‌ها، انسان را به باور می‌رساند و با بصیرت نسبت به امور، آگاهی و شناخت خود را ارتقاء می‌دهد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین« قاسمی» با بیان اینکه بصیرت در همه جنبه ها لازم است و اینکه انسان فقط در زمینه سیاسی بصیرت داشته باشد اما در بحث خانواده از بصیرت تهی باشد خوب نیست، ابراز داشت: یکی از پیامدهای غفلت زدگی این است که چنین افرادی به این گمان که تشخیص آنان برترین تشخیص و درک و فهمشان بالاترین درک و فهم است، دچار خودبینی شده و بر باورها و اعتقادات نادرست خود پافشاری می کنند در چنین فضایی است که بستر فتنه و آشوب مهیا می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه باید در همه امور تفکر، تامل و تحقیق کنیم و با بصیرت تصمییم بگیریم و قضاوت کنیم، حتما تاثیر این بصیرت را در زندگی و جامعه دیده خواهد شد، گفت: جامعه‌ای که دارای بصیرت باشد به‌طور قطع از بسیاری خطرها محفوظ می‌ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها