دیدار تولیت آستان قدس رضوی با خانواده‌های شهیدان «رضازاده» و «زینال‌زاده»

حجت‌الاسلام «مروی» در دیدار با خانواده شهدای مدافع امنیت رحمت، مغفرت و رضوان الهی را پاداش مادرانی دانست که داغ جوان ببینند و در برابر این مصیبت صبر پیشه کنند.
کد خبر: ۵۵۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ - 23November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی با حضور در منزل شهیدان «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‌زاده»، دو دانشجوی بسیجی که در اغتشاشات ۲۵ آبان مشهد به شهادت رسیدند، ضمن دلجویی از خانواده آنان، یاد و خاطره این دو شهید گرانقدر را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام مروی در دیدار با خانواده شهید زینال زاده ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده این شهید مدافع امنیت اظهار داشت: فرزند بزرگوار شما آگاهانه این راه را انتخاب کرد و اینگونه نبوده است که بر اساس تکلیفی اداری و سازمانی در این مسیر قدم گذاشته باشد، بلکه عمل به وظیفه و تکلیف دینی و انقلابی موجب شد که به مقام رفیع شهادت نائل شود.

وی با اشاره به اجر و منزلت شهادت در راه حق، گفت: خداوند متعال پاداش شهدا را می‌دهد و بنابر وعده صادق الهی، صلوات و رحمت پروردگار شامل حال آن‌ها می‌شود. 

تولیت آستان قدس رضوی در این رابطه به سنت الهی فانی بودن دنیا، اشاره کرد و ادامه داد: بی‌شک همه ما رفتنی هستیم اما این مهم است که چگونه با این دنیای فانی وداع کنیم؛ شهدا به واسطه انتخاب درست و آگاهانه، با افتخار از این دنیا می‌روند چنانچه این شهید عزیز نیز با شهادت، پاداش انتخاب آگاهانه خود را از خداوند متعال گرفت.

مروی تصریح کرد: اگرچه از دست دادن هر کدام از این جوانان با ایمان و با اخلاص برای جامعه آسیب و صدمه است، اما خوشا به حال کسانی که به درجات و مقاماتی که خداوند حکیم به آنان وعده داده نائل می‌شوند.

وی بیان داشت: ما از قافله شهدا عقب ماندیم و در آن دنیا افسوس و حسرت می‌خوریم، باید همواره از خداوند متعال بخواهیم که شهدا ما را در آن دنیا مورد شفاعت خود قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی، در بخش پایانی سخنان خود ضمن دلجویی از مادر شهید زینال‌زاده، به مضمون حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: مادرانی که داغ جوان ببیند و در برابر این مصیبت صبر پیشه کنند، خداوند متعال به‌عنوان پاداش و در عوض آن مصیبت، به آنان درود و رحمت و مغفرت و رضوان، مرحمت می‌فرماید.

مروی همچنین در دیدار با خانواده شهید رضازاده با اشاره اهمیت تربیت صحیح و این که شهدا در دامان مادران پرورش می‌یابند، خاطرنشان کرد: بهشت زیر پای مادران است و این تربیت و روش پرورشی مادر است که یک فرزند را بهشتی و یا جهنمی می‌کند.

وی خطاب به مادر بزرگوار این شهید مدافع امنیت گفت: حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) تحت تربیت مادری همچون حضرت ام‌البنین (س) بود که در کربلا آنگونه درخشید؛ شما نیز این شهید عزیز را دلسوخته اسلام و انقلاب تربیت کردید و الحق که باید به شما دست مریزاد گفت.

مروی ادامه داد: خوشحال باشید که نزد خداوند و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سربلند هستید؛ داغ فرزند سخت است اما شما سرمایه بزرگی را برای آن دنیا فرستادید،‌ قطعا او به وقت لازم از شما دستگیری خواهد کرد. 

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با ذکر دعا برای خانواده شهید رضازاده، خطاب به آنان گفت: شما یک فرزند داشتید و در واقع همه سرمایه خود را به محضر الهی هدیه کردید و به طور قطع، خداوند متعال به همان میزان نیز به شما پاداش و اجر اخروی عطا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار