قدردانی مردم مشهد از مجاهدت‌های خاموش شهدای مدافع امنیت+ تصاویر

پیکر بسیجیان مدافع امنیت شهیدان «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‌زاده» و همچنین شهید مدافع وطن «رضا رضوانی» با حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم در مشهد تشییع شد.
کد خبر: ۵۵۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ - 19November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در پی شهادت بسیجیان مدافع امنیت «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‌زاده» توسط اغتشاشگران و همچنین شهادت «رضا رضوانی» جمعی فرماندهی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان حین پایش و کنترل نوار مرزی، مراسم تشییع پیکر این شهدای والامقام با حضور گسترده مسئولین لشکری و کشوری و همچنین قشرهای مختلف مردم امروز در مشهد برگزار شد.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و در ادامه، همسر شهید دانیال رضازاده دلنوشته‌ای را در وصف این شهید مدافع امنیت قرائت کرد.

همچنین مادر شهید رضازاده در سخنانی با بیان اینکه دانیال تک‌فرزند بود، اظهار داشت: فرزندم عشق ولایت داشت. او فدای اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: اگر پسر دیگری هم داشتم، باز هم او را به‌گونه‌ای تربیت می‌کردم تا در این راه جان خود را فدا کند.

قدردانی مردم مشهد از مجاهدت‌های خاموش شهدای مدافع امنیت+ تصاویر

مادر شهید زینال‌زاده نیز به وصیت فرزند شهیدش که از او خواسته بود در صورت شهادتم کام مردم را شیرین کنید، با شیرینی از مردم پذیرایی کرد.

مردم مشهدالرضا با چشمانی اشک‌بار با مرثیه‌سرایی احمد واعظی پیکر شهیدان «دانیال رضازاده»، «حسین زینال‌زاده» و «رضا رضوانی» را از خیابان شهید قرنی تقاطع مجد تشییع و بعد از طی مسیر خیابان‌های توحید و آیت‌الله شیرازی جهت طواف و اقامه نماز، این پیکرهای مطهر را تا حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) بدرقه کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با سردادن شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر، منافق آشوب‌گر اعدام باید گردد، ایران پر از شهیده فتنه جواب نمی‌ده، مرگ بر قلم بدست مزدور، مرگ بر آل‌سعود خبیث، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست» ضمن محکوم کردن جنایت اغتشاشگران در به شهادت رساندن این ۲ دانشجوی بسیجی، خواستار برخورد قاطع قوه قضائیه با عاملین این جنایت شدند.

با ورود پیکر شهدای مدافع امنیت و مدافع وطن به حرم رضوی و استقرار در رواق امام خمینی (ره) مراسم وداع با شهیدان دانیال‌زاده، رضوانی و زینال‌زاده با حضور زائران و مجاورین بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج (ع) برگزار شد.

قدردانی مردم مشهد از مجاهدت‌های خاموش شهدای مدافع امنیت+ تصاویر

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در سخنانی به جایگاه شهید و شهادت در آیات قرآن کریم و روایات اشاره کرد.

مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) با نوای امیر عارف، مهدی سروری و ابراهیم احمدی از دیگر برنامه‌های مراسم وداع با پیکر شهیدان دانیال رضازاده، حسین زینال زاده و رضا رضوانی بود.

نماز بر پیکر پاک این سه شهید مدافع امنیت توسط آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد اقامه شد. 

«دانیال‌ رضازاده» متولد سال ۱۳۷۶ و متأهل و همچنین «حسین زینال‌زاده» متولد ۱۳۷۸ و دانشجو رشته الکترونیک دانشگاه شهید منتظری بود.

قدردانی مردم مشهد از مجاهدت‌های خاموش شهدای مدافع امنیت+ تصاویر

عصر پنجشنبه ۲۶ آبان در محدوده چهارراه «حر عاملی» مشهد شماری از اراذل و عوامل آشوبگر با تهدید و ارعاب قصد به تعطیلی کشاندن بازار شدند که پس از حضور کارکنان فراجا و عوامل حافظ امنیت، اغتشاشگران متفرق شدند اما تعدادی از آنان با چاقو به پنج بسیجی که با فاصله از محل درگیری عوامل انتظامی ایستاده بودند، به صورت ناگهانی حمله کرده و بسیجیان مدافع امنیت «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‌زاده» را شهید و سه نفر از آن‌ها را زخمی کردند.

بسیجی‌ «رسول دوست‌محمدی»، «مسلم جاویدی مهر» از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی و بسیجی «حسن براتی» پیش از شهادت «دانیال‌ رضازاده» و «حسین زینال‌زاده» در جریان اغتشاشات اخیر توسط اغتشاشگران و عناصر ضد انقلاب در مشهد و قوچان به شهادت رسیدند.

قدردانی مردم مشهد از مجاهدت‌های خاموش شهدای مدافع امنیت+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها