تولیت آستان قدس رضوی:

مدافعان امنیت دست خداوند هستند

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: کسانی که برای ایجاد امنیت در جامعه دینی تلاش، همت و فداکاری می‌کنند، دست خداوند هستند و در واقع تأمین امنیت از سوی بسیجیان و نیروهای امنیتی، امتداد همان امنیتی است که خداوند متعال خواسته است.
کد خبر: ۵۵۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ - 24November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی همزمان با هفته گرامیداشت بسیج مستضعفین در دیدار با فرماندهان نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج مشهدالرضا (ع)، بسیج را از جمله یادگاران ارزشمند امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار داشت: بسیج مستضعفین در آغاز شکل‌گیری برای نخستین بار در دوران دفاع مقدس و مبارزه با متجاوزین جلوه‌گری کرد. 

وی با تأکید بر اینکه بسیج متعلق به یک قشر و گروه خاص نیست، بلکه یک تفکر، فرهنگ و اندیشه‌ای برخاسته از اسلام ناب محمدی و از ابتکارات امام خمینی (ره) است، افزود: بسیج به معنای ایثار، تلاش، اخلاص، خدمت خالصانه به مردم، ازخودگذشتگی برای نظام، انقلاب، مردم و ولایت است. 

مروی، رهبر معظم انقلاب اسلامی را حامی سرسخت تفکر و فرهنگ بسیج مستضعفین معرفی کرد و ادامه داد: معظم له پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان جنگ تحمیلی با هوشمندی و تیزبینی تمام از بسیج حمایت کردند و بسیج را صرفا نهادی کارآمد برای جنگ سخت ندانستند بلکه این فرهنگ و نهاد را گسترش دادند که امروز شاهد جلوه‌هایی ارزشمند از تفکر بسیج در حوزه تولید، علم و دانش و دیگر عرصه‌ها هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکيد بر اینکه باید شاکر نعمت امنیت باشیم، گفت: کسانی که برای ایجاد امنیت در جامعه دینی تلاش، همت و فداکاری می‌کنند، دست خداوند هستند و در واقع تأمین امنیت از سوی بسیجیان و نیروهای امنیتی، امتداد همان امنیتی است که خداوند متعال خواسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گریزی به وقایع کنونی کشور زد و با اشاره به اینکه در طول عمر ۴۳ ساله انقلاب اسلامی شاهد فتنه‌ها و حوادث بسیاری همچون حمله مسلحانه منافقین به مردم و شهادت ۱۷ هزار نفر از مردم بوده‌ایم، بیان داشت: فتنه اخیر که تحت عنوان «زن زندگی آزادی» اتفاق افتاد؛ به لحاظ عملیات میدانی و طراحی پشت صحنه در طول تاریخ انقلاب بی‌سابقه و کم‌‌نظیر بود.

مروی تصریح کرد: در فتنه اخیر، اغتشاش همراه با کشتن مردم و نیروهای بسیجی و امنیتی غیرمسلح توسط اغتشاشگران با سلاح گرم و سرد را شاهد بودیم و اغتشاشگران با نیت کشتن به میدان می‌آمدند تا علاوه بر ایجاد رعب و وحشت جنگ داخلی راه‌ بیندازند.

تولیت آستان قدس رضوی عاملان ایجاد فتنه اخیر در کشور را سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس، آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود دانست و افزود: محور اصلی طراحی عملیات‌های تروریستی در این فتنه توسط سرویس اطلاعات انگلیس انجام شده بود. 

وی با تبیین اهداف دشمنان در طراحی و حمایت از اغتشاشگران، خاطرنشان کرد: نقشه و طرح عاملان این فتنه این بود که با ایجاد اغتشاشات در کشور، هسته‌های اغتشاش را فعال و مردم ناراضی را برای پیوستن به این هسته‌ها تشویق و تحریک کنند تا مردم در مقابل حکومت قرار گیرند تا بر فرض خودشان نظام و انقلاب اسلامی آسیب ببیند که خوشبختانه مردم با بصیرت کشورمان با آن‌ها همراهی نکردند اما در مرحله دوم به سراغ پروژه جنگ داخلی رفتند تا با استمرار آن بخشی از کشور را تجزیه کنند و از قدرت حکومت بکاهند.

مروی خاطرنشان کرد: ممکن است مردم نسبت به شرایط کنونی نارضایتی‌هایی داشته باشند اما پای انقلاب، اسلام و ولایت‌ ایستاده‌اند که حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر شهدای مدافع امنیت وفاداری ملت به نظام را نشان داد.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: دشمنان ما نادان و احمق هستند و بدون تحلیل صحیح نسبت به حقیقت جامعه و کشورمان به دنبال قطع شجره تنومند انقلاب اسلامی هستند که با خون بهترین فرزندان اسلام آبیاری شده است.

وی با تأکید بر اینکه ما به نصرت الهی ایمان و اعتقاد داریم، گفت: تمام نقشه‌ها و فتنه‌هایی که از سوی دشمنان و استکبار جهانی برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و در کشورمان پیاده‌سازی می‌شود، امتحان است، بدون شک نظام مقدس‌مان از این وقایع سربلند بیرون می‌آید و روز به روز قوی‌تر، مستحکم‌تر و سرفرازتر خواهد شد. 

مروی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از بسیجیان مدافع امنیت حرم امام رضا (ع) و حریم حرم مطهر، بر لزوم عمل به جهاد تبیین تأکید کرد و گفت: عمل به جهاد تبیین در سطح جامعه برای روشنگری حقایق و معرفی دستاوردهای کشورمان الزامی است تا ان‌شاءالله در آینده شاهد اتفاقی همچون فتنه اخیر در کشورمان نباشیم.

تولیت آستان قدس ابراز داشت: بسیج و مساجد در شرایط کرونا بسیار خوب درخشیدند لذا هیچگاه فعالیت خود را در حوزه‌های اجتماعی به‌عنوان پشتوانه تعطیل نکنید و با تمام توان برای پیشرفت کشورمان در حوزه‌های مختلف تلاش کنید و از خدمت رسانی مردم غفلت نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار