رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

تبدیل وضعیت بیش از ۱۰۰ هزار ایثارگر در کشور

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه طی سال گذشته ۶۷ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی جذب شدند، گفت: با اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، بیش از ۱۰۰ هزار ایثارگر تبدیل وضعیت شدند.
کد خبر: ۵۵۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ - 25November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان قزوین با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان البرز در سالن اجتماعات شهید آوینی شهر الوند دیدار و گفتگو کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار اظهار داشت: در سفر‌های استانی غیر از مرکز استان سفر به یک شهرستان هم انجام می‌شود تا از مسائل مربوط به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مطلع شده و با مشکلات و دغدغه‌های این عزیزان بیشتر آشنا شوم. کار ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران، برنامه‌ریزی، اجرای طرح‌ها، تخصیص منابع و نظارت بر عملکرد واحد‌های استانی است لذا در سفر‌های استانی به صورت عینی در جریان بازخورد تصمیم‌های اتخاذ شده، قرار می‌گیریم تا اگر نقاط ضعفی وجود دارد در جهت رفع آن اقدام کنیم.

وی افزود: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران طی دوران هشت سال دفاع مقدس برای یک هدف بزرگ و والا جان‌فشانی کردند، این عزیزان زمانی که به جبهه‌ها اعزام می‌شدند از زندگی خود دل کندند، زیرا ممکن بود به مقام والای شهادت نائل شوند و دیگر برنگردند و همین بیانگر شجاعت، اخلاص و فداکاری‌های آن‌ها است.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش می‌کند خدمات مختلفی از جمله کمک‌معیشت را به ایثارگران فاقد شغل و درامد در جهت رفع مشکلات آنان پرداخت کند. مبلغ کمک‌معیشت در سال گذشته برای جانبازان زیر ۲۵ درصد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده و امسال با افزایش حدود ۳ برابری به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی به واگذاری زمین برای تأمین مسکن جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: انجام این مهم بر عهده ادارات راه و شهرسازی است و بنیاد شهید و امور ایثارگران زمینی ندارد که به این قشر معظم بدهد. در واگذاری یاد شده باید همه مدیران راه و شهرسازی نگاه ویژه‌ای به جامعه ایثارگران داشته باشند تا این مهم محقق شود. در واگذاری زمین به ایثارگران استان قزوین عقب هستیم که باید تلاش شود این مشکل برطرف شود.

معاون رئیس جمهور به طرح ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در طرح ملی مسکن مقرر شده ۵ درصد سهمیه به جامعه ایثارگران تعلق گیرد تا ایثارگرانی که مشکل مسکن دارند، خانه‌دار شوند.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: طی سال گذشته ۶۷ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی جذب شدند، ولی در یک و نیم سال گذشته با اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، بیش از ۱۰۰ هزار ایثارگر تبدیل وضعیت شدند که این آمار قابل توجهی است. آمار جذب ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی کم است و آمار بیکاری بیشتر از درصد جذب شده‌ها است به همین دلیل باید به سمت کارآفرینی رفت و تسهیلات ویژه‌ای پرداخت شود تا اشتغال‌زایی ایجاد شود.

وی با اشاره به مسائل درمانی و تأمین داروی ایثارگران خاطرنشان کرد: برخی از تجهیزات و دارو‌های جانبازان جزو تولیدات داخل هستند به همین دلیل واردات آن ممنوع شده است به عنوان مثال جانبازی که ویلچر برقی خارجی می‌خواهد، نوع داخلی آن وجود دارد به همین دلیل نمی‌توان به او ویلچر برقی خارجی اختصاص داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران گفت: پرداخت هزینه‌های درمان به ایثارگران دو ماه عقب است، ولی تلاش خواهد شد که روند این پرداخت‌ها به‌روز شود. ایثارگرانی که داروی خاص به صورت مداوم مصرف می‌کنند، تحت حمایت ویژه هستند لذا مشکلی در پرداخت هزینه‌های آن‌ها وجود ندارد.

وی به حق پرستاری همسران جانبازان اشاره کرد و گفت: این حق پرستاری طبق قانون پرداخت می‌شود و اگر ایثارگری متقاضی آن است باید در کمیسیون پزشکی بررسی و تأیید شود. اعضای این کمیسیون خارج از کارکنان بنیاد هستند لذا تحت فرمان مسئولان این نهاد نیستند و براساس مدارک رأی صادر می‌کنند.

در این مراسم «فاطمه شیری» دختر شهید مدافع حرم «ذکریا شیری» دکلمه‌خوانی کرد و همچنین خانواده‌های شهدا و ایثارگران به بیان مشکلات و دغدغه‌هایشان پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها