قالیباف در نطق پیش از دستور:

تنها راه برون رفت از مشکلات، نوسازی نظام حکمرانی مبتنی بر فرهنگ بسیجی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه برون رفت کشور از مشکلات پیش رو مخصوصا در حوزه اقتصاد، نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت به مردم و تاکید بر خداباوری بعنوان دو رکن اصلی فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳ - 27November 2022

تنها راه برون رفت از مشکلات، نوسازی نظام حکمرانی مبتنی بر فرهنگ بسیجی است/بسیج ستون فقرات دفاع از انقلاب اسلامیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در آغاز نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ابتدا به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال که با نمایش اتحاد، غیرت  و عشق خود به ایران عزیز، چشم ملت ایران را روشن کردند تبریک و خداقوت می‌گویم و برای آنها در ادامه بازی ها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم مردم ایران با لطف خدا و همت و تلاش بازیکنان تیم ملی برای اولین بار صعود به مرحله بعدی را جشن بگیرند.

قالیباف افزود: همچنین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی(ره) را به بسیجیان سراسر کشور تبریک می‌گویم؛ بسیج ستون فقرات دفاع از انقلاب اسلامی است و این لشگر مخلص خدا در هر برهه‌ای ثابت کرده است که طوفان حوادث و دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی، کوه مستحکم بسیج را ذره ای از جای خود تکان نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه فداکاری و شهادت و مجروحیت جمعی از بسیجیانی که برای حفظ امنیت مردم خود را در معرض خطر قرار می دهند، افتخار دیگری بود که در کارنامه زرین بسیج به ثبت رسید، ادامه داد: مردم هنوز اقدامات مخلصانه و جهادی بسیج و سپاه را در چالش های پیش آمده فراموش نکرده اند. بسیج اثبات کرده است، در هرمقطع زمانی و در هر شرایط ویژه ای که برای مردم پیش می آید، می تواند نقطه اتکا و امید مردم برای عبور از چالش ها باشد.

قالیباف عنوان کرد: زمانی که در فراگیری کرونا نیازمند فوری تجهیزات اولیه پزشکی بودیم، یا زمانی که فاصله گذاری های اجتماعی معیشت مردم محروم را با مشکل مواجه کرده بود، یا هنگامی که سیل گسترده مردم استان های مرکزی و جنوبی کشور را دچار بحران کرده بود و یا زلزله، هموطنان را در خوی، سی‌سخت ، ورزقان و هرمزگان دچار مشکل ساخته بود، مردم، بسیجی ها را در کنار خود دیدند و آثار حضورشان در حل مسائل را مشاهده کردند.

وی اضافه کرد: با وجود ناکارآمدی های سالیان متمادی که سرعت پیشرفت کشور را کند کرده است، حضور موثر و کارآمد بسیج و سپاه صرفا یک دلیل دارد و آن فرهنگ بسیجی است که امام (رحمه الله علیه) آن را در مردم ایران دمید و در دفاع مقدس متبلور و بالنده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: نسخه شفابخش فرهنگ بسیجی، تکیه بر مردم و باور به سنت های الهی بود و برهمین اساس است که تصریح می‌کنم تا این دو باور در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مبنای برنامه ریزی و اقدام قرار نگیرد، نخواهیم توانست چالش های این عرصه ها را حل کنیم لذا  تاکید می کنم  تنها راه برون رفت کشور  از مشکلات پیش رو مخصوصا در حوزه اقتصاد، نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت به مردم و تاکید بر خداباوری بعنوان دو رکن اصلی فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در ادامه لازم است فرارسیدن  هفته مجلس را به همکارانم در مجلس تبریک بگویم. انشاءالله اینجانب در زمانی نزدیکتر به روز مجلس درباره کارنامه مجلس یازدهم سخن خواهم گفت اما  از نمایندگان محترم می خواهم مطابق آنچه رهبر انقلاب از ما خواستند، دستاوردهای مجلس یازدهم را با مردم در میان بگذارند و موانع پیش روی خود را نیز برای آنها شرح دهند. همچنین از رسانه ها درخواست دارم علاوه بر زحمات همیشگی، در این هفته به طور خاص در حدود وظایف و اختیارات مجلس،  ما نمایندگان را نسبت به وظایف و وعده های داده شده، مورد مطالبه قرار دهید و دستاوردها و نقاط ضعف مجلس را منصفانه منتشر کنید.

قالیباف افزود: تردید ندارم که در صورت انعکاس کارشناسانه  و منصفانه رسانه ها، مجلس در حدود وظایف و اختیاراتش، از نظر مردم نمره خوبی خواهد گرفت ضمن آنکه نقدهای دلسوزانه شما برای اصلاح ادامه حرکت مجلس تبدیل به فرصتی گرانقدر می شود.  

رئیس قوه مقننه ادامه داد: همچنین  پیشاپیش فرا رسیدن روز نیروی دریایی را به تمامی حافظان غیور دریا در ارتش و سپاه تبریک می‌گویم و یاد و خاطر یوم الله هفتم آذر و شهدای پر افتخار ناوچه پیکان و تمامی شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌دارم.

قالیباف عنوان کرد: در پایان و در آستانه دومین سالروز شهادت دانشمند سرافراز، شهید محسن فخری‌زاده مهابادی یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌دارم و به ارواح پاک دانشمندان شهیدی که در راه اعتلاء ایران مجاهدت کردند درود می‌فرستم. امیدوارم ما بتوانیم ادامه دهنده راه آنان باشیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها