مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

معنویت و تواضع از ویژگی‌های اخلاقی و عرفانی شهید «فخری‌زاده» بود

سرهنگ «فلاحی» گفت: معنویت، اخلاق، اخلاص و تواضع از ویژگی‌های اخلاقی و عرفانی شهید «فخری‌زاده» بود و همچنین مردی جهادی و در عین حال حساس در بهره‌مندی از امکانات بیت‌المال برای خود بود.
کد خبر: ۵۵۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ - 28November 2022

معنویت و تواضع از ویژگی‌های اخلاقی و عرفانی  شهید «فخری‌زاده» بودسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، در توصیف ویژگی‌ها و دانش تخصصی شهید دکتر «فخری‌زاده»، اظهار داشت: شهید «فخری‌زاده» از چهره‌های تأثیرگذار علم موشکی ایران و از دانشمندان مؤثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بود.

وی پروژه تولید اولین «کیت ایرانی تشخیص کرونا» و پروژه بسیار مهم «تولید واکسن کرونا» را از افتخارات علمی این شهید والامقام دانست و بیان داشت: معنویت، اخلاق، اخلاص، تواضع و فروتنی از ویژگی‌های اخلاقی و عرفانی وی بود و همچنین  مردی جهادی و در عین حال حساس در بهره‌مندی از امکانات بیت‌المال برای خود بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: شخصیت «محسن فخری‌زاده» به قدری مهم بود که صهیونیست‌ها و منافقین برای ترور این شخصیت مهم، طراحی‌ها و هزینه‌های زیادی کردند تا به نتیجه رسیدند چراکه این شهید والامقام برای دشمن خیلی مهم و بارها و بارها نقشه‌ ترورش را ریختند و موفق نشدند و شکست خوردند.

فلاحی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه و مقام والای شهید «فخری‌زاده» گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت شهید محسن فخری‌زاده فرمودند: «این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست».

وی به بیان جایگاه مهم و حساس شهید دکتر «فخری‌زاده» در پروژه‌های هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت: جایگاه علمی این شهید آنقدر مهم بود که دشمنان او را در فهرست ترور‌های خود قرار داده بودند و از سوی دیگر این شهید جزو دانشمندان علمی برتر نه تنها ایران بلکه جهان بود و چنین شخصی نزد مردم بسیار عزیز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: آمریکایی‌ها آن شهید والامقام را «صندوقچه اسرار» برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقش اساسی ایفا می‌کند.

فلاحی همچنین یادآورشد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره خطر ترور به خود فخری‌زاده هشدار داده بودند، چون گفته می‌شد که او رعایت نمی‌کند و جاهای مختلفی می‌رود، این شهید سال‌ها توسط موساد زیر نظر بوده و هدف شماره یک رژیم صهیونیستی بوده‌ است.

وی با بیان اینکه ترور وی در سالگرد ترور دیگر دانشمند هسته‌ای ایران «مجید شهریاری» روی داد که اسرائیل در کانون اتهام اقدام قرار دارد، گفت: این شهید والامقام سرانجام عصر روز جمعه ۷ آذر ۹۹ در منطقه آبسرد دماوند دراقدامی تروریستی به شهادت رسید تا لکه ننگ دیگری در کارنامه بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران و آمریکا و اسرائیل غاصب حک شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها