مهجوری خبر داد؛

ساخت مگا آی‌سی‌یو ۴۰ تختخوابی برکت بیمارستان گلستان

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گلستان اهواز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۵۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ - 28November 2022

ساخت مگا آی‌سی‌یو ۴۰ تخت‌خوابی برکت بیمارستان گلستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گلستان اهواز به بهره‌برداری رسید.

محمد مهجوری، معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت از راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه در استان خوزستان خبر داد و افزود: این بخش تخصصی مگا آی‌سی‌یو با ظرفیت ۴۰ تخت‌خواب به همت بنیاد برکت راه‌اندازی شده و در بخش اورژانس بیمارستان گلستان اهواز آماده سرویس‌دهی به بیماران است.

وی خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این بخش مراقبت‌های ویژه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

مهجوری تاکید کرد: بخش مراقبت‌های ویژه راه‌اندازی شده از نیرو‌های مختصص و آموزش‌دیده بهره می‌برد و دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله ونتیلاتور، تجهیزات مانیتورینگ، لوله‌های تغذیه، درن‌ها و کاتتر‌ها است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در حوزه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در خوزستان توضیح داد: تا به امروز ۴۷ مرکز بهداشتی و درمانی برکت در مناطق محروم و روستایی خوزستان به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار پزشکی استان شده است.

مهجوری یادآور شد: دو مرکز بهداشتی و درمانی دیگر نیز در استان خوزستان با مشارکت بنیاد برکت در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: تعهد بنیاد برکت برای ساخت این ۴۹ مرکز بهداشتی و درمانی در استان خوزستان بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: ۴۹ مرکز بهداشتی و درمانی برکت در استان خوزستان عمدتا در روستا‌های شهر‌های اندیکا، لالی، مسجد سلیمان، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، ماهشهر، دزفول، هویزه و اهواز افتتاح شده یا در دست ساخت است.

مهجوری با تاکید بر ساخت و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی در کشور گفت: ساخت ۲۷۷ مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار قرار دارد که از این تعداد، ۲۳۲ مرکز به بهره‌داری رسیده و ۴۵ مرکز نیز در دست ساخت است.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، این مراکز بهداشتی و درمانی شامل مرکز جامع سلامت، خانه و مرکز بهداشت، آزمایشگاه، پایگاه سلامت و اورژانس می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: مراکز بهداشتی و درمانی برکت بر اساس اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس شاخصه‌های سلامت این وزارت‌خانه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور ساخته می‌شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها