فرمانده مرزبانی فراجا تاکید کرد؛

ضرورت مقابله با قاچاقچیان سلاح و مهمات در مرزهای مشترک

سردار گودرزی در نهمین اجلاس مرزی با حضور مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق، بر ضرورت مقابله با قاچاقچیان سلاح و مهمات در مرز‌های مشترک و ارتقا تعاملات مرزبانی دو کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ - 29November 2022

ضرورت مقابله با قاچاقچیان سلاح و مهمات در مرزهای مشترکبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، به منظور تحکیم انتظامات مرزی و توسعه تعاملات در راستای تأمین امنیت پایدار مرز‌های مشترک، نهمین اجلاس مرزی میان سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سپهبد «حامد عبدالله ابراهیم» فرمانده مرزبانی کشور عراق در تهران برگزار شد.

سردار احمد علی گودرزی در این اجلاس مرزی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جمهوری اسلامی ایران، به تشریح هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک ایران اسلامی با همسایگان پرداخت و گفت: به لطف خداوند متعال در سال‌های اخیر همکاری بسیار عالی در تمامی سطوح با کشور دوست و همسایه به ویژه در زمینه مرز‌های مشترک و ایام اربعین برقرار است.

فرمانده مرزبانی انتظامی با قدردانی از تلاش‌های مرزبانی کشور عراق برای میزبانی و حمایت از زائران اربعین حسینی، افزود: به نیابت از تمام مردم ایران اسلامی قدردان زحمات شما برادران عزیز هستیم، مرزبانان ۲ کشور مصداق مجاهدان فی سبیل الله هستند.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب در زمینه هوشمندسازی مرز‌های جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: به فضل الهی با اقدامات جهادی که در زمینه هوشمند سازی در مرز‌های ایران اسلامی انجام شده، امنیت مرز‌ها در حد مطلوبی قرار دارد.

سردار گودرزی با تشکر از حسن توجه مرزبانی عراق به اجرای طرح انسداد مرز و ارتقا ضریب امنیتی در مرزها، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران چهار هزار و ۸۰۰ شهید در راه مقابله با قاچاق مواد مخدر داشته است.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با تأکید بر اینکه آمریکای جنایتکار قاچاقچیان سلاح و مهمات را در آن سوی مرز‌ها حمایت می‌کند، گفت: قاچاق سلاح و مهمات با حمایت آمریکا از قاچاقچیان صورت می‌گیرد و هدف از این اقدام و افکار شوم ایجاد ناامنی است، ضرورت دارد در این زمینه اهتمام ویژه برای مقابله با قاچاق سلاح و مهمات در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در مرزها، افزود: به همین منظور از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ تن انواع مواد مخدر در مرز‌های جمهوری اسلامی ایران کشف و از ترانزیت و قاچاق آن‌ها به سمت سایر کشور‌ها ممانعت کردیم.

سردار گودرزی با تأکید بر ضرورت تبادل تجربیات عملیاتی برای مقابله با نفاق و شرارت‌ها در مرز‌های دو کشور، اظهار کرد: در برخی از عملیات‌های هماهنگ و مشترک توانستیم بهترین عملکرد را در کشف قاچاق سلاح و مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان داشته باشیم و نیاز است این هماهنگی و تعامل افزایش یابد.

فرمانده مرزبانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهداف شوم کشور‌های استکبار و در رأس آن آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل علیه کشور‌های مسلمان منطقه، خاطرنشان کرد: با عنایت‌های اهل بیت (ع) و درایت‌ها و راهنمایی‌های داهیانه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای دشمن هرگز نخواهند توانست به اهداف خود دست یابند.

وی در خاتمه بر تشکیل و ادامه جلسات در راستای ارتقا تعاملات به منظور تأمین امنیت پایدار مرز‌های مشترک ۲ کشور تأکید کرد.

فرمانده مرزبانی عراق: تمام توان خود را برای ارتقا امنیت در نوار مرزی مشترک با ایران به کار می‌گیریم

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم فرمانده مرزبانی جمهوری عراق نیز در این دیدار با قدردانی از میزبانی شایسته مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: از کشور دوست و برادر ایران اسلامی به منظور هماهنگی و همکاری مطلوب در حفاظت از مرز‌های دو کشور کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی با تأکید بر ارتقا همکاری در سطوح مرزی به ویژه اربعین حسینی، افزود: هدف از برگزاری این ملاقات‌ها نزدیک کردن قلب‌ها است و به لطف خداوند ما هیچ گونه مشکلی با جمهوری اسلامی ایران نداریم.

فرمانده مرزبانی جمهوری عراق با بیان اینکه در حال اجرای طرح‌های انسدادی در مرز‌های مشترک با ایران هستیم، اظهار کرد: با تمام توان برای ارتقا امنیت در نوار مرزی مشترک با کشور ایران تلاش می‌کنیم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، اشرار مسلح و گروهک‌های تروریستی را در دستور کار قرار داده ایم.

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم از عزم جدی جمهوری اسلامی ایران به ویژه مرزبانی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر تقدیر و تشکر کرد و افزود: کشور عراق برای ریشه کن کردن قاچاق مواد مخدر اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به اهداف شوم استکبار و ایجاد ناامنی در کشور‌های مسلمان، بر تبادل اطلاعاتی و اقدام مشترک عملیاتی میان مرزبانان دو کشور تأکید کرد و گفت: این اقدام موجب تسریع در رسیدن به اهداف مشترک که همان امنیت در مرز‌ها است، می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها