یادداشت/ رحیم محمدی

افزایش هزینه برای نظام با قاچاق سلاح

انتقال سلاح قاچاق به کشورمان در راستای ایجاد و افزایش هزینه داخلی و بین المللی برای ایران به دلیل اتخاذ مواضع ضداستکباری آن است.
کد خبر: ۵۶۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۳ - 24December 2022

افزایش هزینه برای نظام با قاچاق سلاحگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ هفته گذشته فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد سلاحی به نام آر پی جی ۱۸ را که سلاحی دوش‌پرتاب است از قاچاقچیان در پایتخت کشف و ضبط کرده است؛ این راکت‌انداز از دو لوله تلسکوپی جمع‌شونده تشکیل شده و با کشیدن ابتدا و انتهای آن باز، و آماده شلیک می‌شود و می‌تواند اهدافی را در برد مؤثر تا ۲۰۰ متری منهدم کند.

حال صرف نظر از میزان کارایی و تخریب سلاح یادشده، شاید این سوال به وجود آید که چرا چنین سلاحی در یکی از نقاط شهری تهران وجود داشته است؟ برای پاسخ به این سوال باید به این نکته توجه داشت که در ماه‌های اخیر و به‌ویژه در سه ماهه اخیر حجم بالایی از سلاح قاچاق توسط عوامل انتظامی، نظامی و امنیتی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

حوادث و ناآرامی‌های اخیر که در برخی شهر‌های کشور شاهد آن بودیم، بستری شد تا برخی‌ها با هدایت سازمان‌های اطلاعاتی دیگر کشور‌ها برای به اصطلاح دامنه‌دار کردن این اعتراضات دست به خشونت و قتل بزنند و برای ایجاد هزینه برای کشورمان سلاح‌های متعددی را به داخل کشور قاچاق کنند تا با توزیع آنها، در تجمعات اعتراضی، شلیک کور انجام دهند و تعدادی هرچند انگشت‌شمار را به قتل برسانند و بعد با انتشار خبر کشته شدن هر فرد، آن را به عوامل انتظامی و امنیتی منتسب کنند تا بدین وسیله موج رسانه‌ای سنگینی را علیه جمهوری اسلامی ایران به وجود آورند.

اینکه گفته می‌شود در جریان ناآرامی‌های اخیر کشورمان با یک جنگ ترکیبی مواجه شده، مصداق بارزش، چنین اقداماتی است؛ به عبارت دیگر، کشورها، گروه‌ها و جریانات معاند برای ضربه زدن به این مردم و نظام شیوه جدیدی را در پیش گرفتند بدین صورت که از یک طرف انواع سلاح‌های جنگی، شکاری و ساچمه‌زن را آن هم به تعداد بالا به داخل کشورمان قاچاق می‌کنند و برای آسیب رساندن به مردم و مسئولان محلی و حتی عوامل تأمین‌کننده نظم و امنیت از آن‌ها استفاده می‌کنند و از سوی دیگر با این شیوه علاوه بر ایجاد جنگ روانی، با بهانه قراردادن چنین حوادثی ایران را در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای محدود و تحریم می‌کنند؛ همانند آنچه در ماجرای اخراج ایران از کمیسیون مقام زن ملل متحد مشاهده کردیم.

یکی از نتایجی که دشمنان این مردم در ایجاد ناآرامی‌های داخلی در برخی شهر‌ها دنبال آن هستند، فراری دادن سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است تا بدین شکل فشار اقتصادی را مضاعف کنند؛ پس با این توضیح باید گفت که وجود چنین سلاح‌هایی در راستای ایجاد و افزایش هزینه داخلی و بین‌المللی برای ایران به دلیل اتخاذ مواضع ضداستکباری آن است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار