رئیس سازمان بسیج سازندگی:

دشمن با بزرگ‌نمایی کاستی‌ها بر اذهان مردم حکمرانی می‌کند

سردار «زهرایی» گفت: دشمن می‌خواهد با تصویرسازی و برجسته‌سازی بر اذهان مردم به‌ویژه جوانان حکمرانی کند و مهم‌ترین قدرت آن‌ها نیز رسانه است که با بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی نقش مهمی در اذهان و هدایت افکار عمومی دارد.
کد خبر: ۵۵۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ - 29November 2022

سبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی امروز (سه‌شنبه) در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در حسینیه جماران بیرجند، به تلاش‌های دشمنان برای به زانو درآوردن ملت ایران اشاره و اظهار داشت: دشمنان تاکنون با روش‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، داخلی، تحریم و فتنه به دنبال شکست جمهوری اسلامی بودند که موفق نشدند.

وی بیان داشت: در بعد نظامی اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران از بازدارندگی به توان شروع‌کننده یک جنگ تمام عیار رسیده گرچه هیچ‌گاه به دنبال تهاجم نظامی به هیچ کشوری نیستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد: امروز دشمن جنگ ترکیبی را به راه انداخته و اولین مؤلفه آن جنگ شناختی است لذا با جنگ شناختی دشمن تلاش دارد حکمرانی بر اذهان مردم را دنبال و از پدیده انقلاب اسلامی تعبیر واژگون را القا کند.

سردار زهرایی تبیین کرد: دشمن می‌خواهد با تصویرسازی و برجسته‌سازی بر اذهان مردم به‌ویژه جوانان حکمرانی کند و مهم‌ترین قدرت آن‌ها نیز رسانه است که با بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی نقش مهمی در اذهان و هدایت افکار عمومی دارد.

وی بیان داشت: در جریان اغتشاشات اخیر در سطح کشور رسانه دشمن تلاش دارد از کاه، کوه بسازد و نمود آن را در جریانات اخیر و اغتشاشات دیدیم، آن‌ها در انعکاس اعتراضات خیابانی طوری بزرگنمایی کردند که انگار نظام سقوط کرده در حالی که اگر کسی این افراد را می‌شمرد به ۳۰ نفر هم کف خیابان نمی‌رسیدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه در همین مدت ۵۰ هزار دروغ از سوی رسانه‌های معاند تولید و در فضای مجازی تکثیر شده است، گفت: معاندان دنبال بی‌حجابی نیستند بلکه دنبال بی‌معنا کردن واژه‌ها هستند، واژه‌هایی مانند پلیس، امنیت، حجاب، ناموس، شرف، وطن و سرود ملی که معنای دیگر یافته است.

سردار زهرایی با بیان اینکه در مجموع دشمنان به دنبال ضربه زدن به شعائر هستند تا معناها را عوض کنند، افزود: به این ترتیب از ارزش‌ها، ضد ارزش ایجاد می‌شود و دشمن به دنبال همین موضوع است. از فرد مسئول تا روستایی همه باید در میدان شفاف، سالم و صادق بمانند چراکه دشمن می‌خواهد ایست‌هایی را بر انقلاب تحمیل کند و برای همین موضوع سند ۲۰۳۰ را دنبال می‌کنند تا مذهب بدون وحی در جامعه حاکم باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: اگر مذهب بدون وحی بر ما تحمیل شود دیگر هیچ ارزشی در جامعه نمی‌ماند، هنوز این مسئله به عنوان یک جنگ برای مردم شناخته نشده لذا باید باور و مسئولیت در جامعه ایجاد شود.

سردار زهرایی در بخش دیگری از سخنانش به صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی و اشتغالزا اشاره و مطرح کرد: هم‌اکنون در سطح کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار عضو این صندوق‌ها هستند و به‌طور هدفمند در زمینه اشتغال به سمت راهبری شغلی، خوشه‌سازی و تعاونی حرکت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه و فروش محصولات اقتصاد مقاومتی در استان‌ها خبر داد و گفت: برای این اقدام استانداری و سپاه نیز همکاری می‌کنند تا بتوانیم نمایشگاهی با ظرفیت ۱۰۰ غرفه تا دهه فجر امسال در خراسان جنوبی راه‌اندازی کنیم و این طرح بین استان‌های مختلف نیز دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار