فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

صبر حضرت زینب (س) رمز ماندگاری اسلام شد

سردار «تقوی» در پیامی، صبر و تحمل حضرت زینب (س) این بانوی پرورش‌یافته مکتب امیرالمومنین حضرت علی (ع) را رمز ماندگاری اسلام دانست.
کد خبر: ۵۵۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ - 30November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی طی پیامی سالروز میلاد سراسر سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گقت.

در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت زینب (س) اسوه صبر و پایداری، پیام‌آور قیام عاشورا و منعکس‌کننده این واقعه عظیم در تاریخ بود، به‌راستی که اگر حضرت زینب نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

عاشورا درس آزادگی و مکتب عشق به امام و ولی زمان بود و حضرت زینب پیام‌رسان این مکتب، به‌راستی که اگر صبر و تحمل این بانوی بزرگ اسلام و پرورش‌یافته مکتب امیرالمومنین حضرت علی (ع) نبود امروز دیگر نامی از دین اسلام باقی نمی‌ماند.

حضرت زینب علیهاالسلام که حضور هفت معصوم را درک کرده، در تمامی ابعاد ولایت‌مداری (معرفت امام، تسلیم بی‌چون و چرا بودن، معرفی و شناساندن ولایت، فداکاری در راه آن و ...) سرآمد است. زینب علیها السلام به خوبی درس ولایتمداری را از مادر فرا گرفت و آن را به زیبایی در کربلا به عرصه ظهور رساند.

بانوان جامعه اسلامی ما با درس گرفتن از زندگی حضرت زینب (س) راه سعادت و کمال را طی و استقامت و صبر را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند.

تقارن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، امتداد مسیر صبر و استقامتی است که آن حضرت در دشت کربلا آفرید و امروز پرستاران ایران اسلامی با تأسی از این الگوی بی‌بدیل، نمونه‌ای از صبر را در مسیر نظام سلامت کشور به نمایش گذاشته‌اند.

اینجانب میلاد بزرگ بانوی صبر و استقامت، اسوه نیکی‌ها و دل‌های زخم‌دیده، حضرت زینب (س) و روز پرستار را به یکایک پرستاران و منادیان ایمان و انسانیت، تبریک عرض می‌کنم و توفیقات روزافزون الهی را برای تمامی زحمتکشان این عرصه از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار