استاندار مازندران:

مدیران برای مقابله با بحران، برنامه داشته باشند

«حسینی‌پور» گفت: مدیران حوزه بحران باید خودشان را برای شرایط بحران آماده کنند چرا که در این مواقع قدرت راهبردی مدیران مشخص می‌شود و مردم در بحران‌ها از مدیران معجزه و امنیت می‌خواهند.
کد خبر: ۵۵۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸ - 30November 2022

مدیران برای مقابله با بحران، برنامه داشته باشندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و پاسخگویی به عملکرد مدیریت بحران با عنوان اینکه بحران یعنی وضعیت فوق العاده که خارج از روند طبیعی دستگاه هاست، اظهار داشت: مهم‌ترین ماموریت ستاد بحران پیش بینی است؛ اگر ستاد مدیریت بحران بتواند بر اساس علم روز دنیا و بصورت دقیق فعالیت کند می‌توان اقدامات قابل توجهی را شاهد باشیم. موضوعات و مسایل ستاد مدیریت بحران می‌بایست به احکام و سیاست‌های راهبردی جهت مقابله با بحران‌ها تبدیل شود.

وی با بیان این که انسجام و هماهنگی سیستمی در دستگاه‌های ما و بین نهاد‌های متولی که باید پیش بینی لازم را تشخیص بدهند وجود ندارد و در ستاد مدیریت بحران باید به این مقوله توجه شود، افزود: اگر حوادث و اتفاقات را به دقت پیش بینی کنیم، هزینه اقدامات بحران کاهش پیدا می‌کند و هم به لحاظ روحی و روانی جامعه دچار آرامش خواهد شد.

حسینی‌پور با اشاره به این که بحران یعنی اینکه بواسطه عدم اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها و ترک فعل‌ها یک مسئله عادی تبدیل به بحران می‌شود، یادآور شد: لازمه مدیریت بحران پیش بینی و پیگیری و اقدام است که در این زمینه نیازمند یک مدیریت قوی در مدیریت بحران بودیم که با انتصاب جدید در این بخش شاهد تحولات خوبی هستیم و در این راستا اداره کل مدیریت بحران استان مازندران از سوی ستاد عالی مدیریت بحران کشور بعنوان استان برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

استاندار مازندران افزود: در استان مازندران بیشترین بحران‌ها در حوزه مباحث عمرانی همچون سیل و زلزله است به همین دلیل لازمه این مهم، مدیریت منسجم میدانی است و در مواقع بحرانی این مباحث مورد توجه قرار گیرد و مدیریت بحران استان باید با انسجام بیشتری کارگروه‌های شش‌گانه را فعال کند که بعنوان مصوبه جلسه ابلاغ می‌کنیم.

حسینی‌پور اظهار کرد: موضوع آب در ستاد مدیریت بحران می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود و وضعیت آب استان در ۲۵ سال آینده بررسی و برنامه ریزی شود تا بتوانیم پیشگیری لازم را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: مدیرانی که راهبردی فکر نکنند قدرت مدیریت بحران را ندارند چرا که در مدیریت بحران می‌بایست مدیران دوراندیشی کنند تا بتوانند پیش بینی لازم را انجام دهند.

استاندار مازندران اضافه کرد: مدیران حوزه بحران باید خودشان را برای شرایط بحران آماده کنند چرا که در این مواقع قدرت راهبردی مدیران مشخص می‌شود و مردم در بحران‌ها از مدیران معجزه و امنیت می‌خواهند و مدیران برای شرایط بحران می‌بایست برنامه و آمادگی لازم را داشته باشند.

این مسئول گفت: خسارات ناشی از سیل مازندران یک معضل جدی است که دستگاه‌های اجرایی مختلف همچون منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و شهرداران می‌بایست رصد و فعالیت کنند و لایروبی رودخانه‌ها می‌بایست مورد توجه این دستگاه‌ها قرار گیرد و در زمان عادی وضعیت رودخانه‌ها می‌بایست تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها