سرور به دفاع پرس خبر داد

پشتیبانی ستاد راهیان نور از مرکز فوریت‌های پزشکی کشور در اربعین حسینی

معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: با هماهنگی‌ که با ستاد راهیان نور انجام دادیم، قرار شد به دلیل نزدیک بودن یادمان‌ها به نقاط صفر مرزی از امکاناتشان استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 27October 2015

پشتیبانی ستاد راهیان نور از مرکز فوریت‌های پزشکی کشور در اربعین حسینی

"محمد سرور" معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در خصوص پشتیبانی امداد و نجاتی از زائران اربعین حسینی، بیان کرد: با توجه به اینکه حدود 75 درصد از عزادارن حسینی از مرز مهران عبور میکنند، یک تمرکز ویژهای در استان ایلام خواهیم داشت. در آنجا مقر عملیاتی نیروهای بهداشتی و درمان از طرف نظام سلامت مستقر خواهند شد. همچنین استقرار مدیریت بخش پرتلفات (حوادث) را پیش بینی کردهایم.

وی ادامه داد: در نظر داریم در چزابه، شلمچه، بیمارستان امام حسین(ع) در جاده اهواز – خرمشهر، دانشگاه علوم پزشکی دزفول، آبادان و اهواز تیم پزشکی مستقر شود. همچنین قرار است، کل دانشگاههای علوم پزشکی از مرکز حمایتهای تخصصی و فنی داشته باشند و نیروهای تخصصی در بیمارستانهای مرزی حضور یابند.

سرور با بیان این مطلب که توان ارائه خدمات بیمارستانهای مرزی افزایش یافته است، گفت: توان ارائه خدمات بیمارستان مرزی تا 130 درصد افزایش یافته است تا بتوانیم پوشش خوبی در مناطق صفر مرزی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث کنترل بیماریهای واگیردار قریب به 300 نیروی بهداشتی درگیر خواهند بود و تمام زائرین هنگام بازگشت به کشور تب سنجی میشوند.

معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور با اعلام این خبر که ستاد راهیان نور کشور در این زمینه قول همکاری داده است، گفت: با هماهنگی که با ستاد راهیان نور انجام دادیم، قرار شد به دلیل نزدیک بودن یادمانها به نقاط صفر مرزی از امکانات آنجا برای استقرار نیروهای تخصصیمان استفاده کنیم.

سرور با اشاره به امکاناتی که برای ایام اربعین حسینی درنظر گرفته شده است، بیان کرد: علاوه بر ظرفیتهای موجود در منطقه، 90 گیت، 56 دستگاه آمبولانس سبک، 10 دستگاه آمبولانس سنگین، 2 فروند بالگرد، 2 دستگاه خودروی ارتباطی مدرن و سیار، 10 دستگاه موتورلانس، 65 نیروی آی سی کار و  65 نیروی فوریتهای پزشکی در منطقه صفر مرزی مستقر خواهند شد.

وی در پایان به استقرار کادر پزشکی در یادمان قلاویزان اشاره کرد و گفت: نیروهای ما از کل کشور انتخاب شدهاند که قرار است به مدت 10 روز در سولههای یادمان قلاویزان مستقر شوند. همچنین دوستان ما به صورت شیفت بندی مراقب خواهند بود تا بیماری واگیرداری وارد کشور نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار