در دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز با فرمانده سپاه استان تاکید شد؛

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اولویت فعالیت‌های فرهنگی استان البرز

سردار «اسلامی» در دیدار با فرمانده سپاه استان البرز بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اولویت فعالیت‌های فرهنگی استان البرز تاکید کرد.
کد خبر: ۵۵۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ - 01December 2022

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در الویت فعالیت‌های فرهنگی استان البرز

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان البرز به مناسبت نکوداشت هفته بسیج صبح امروز با حضور در سپاه امام حسن مجتبی (ع) با سردار حیدرنیا فرمانده سپاه پاسداران استان البرز دیدار کرد.

سردار اسلامی در این دیدار که به همراه جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و بسیجیان فعال استان البرز صورت گرفت، ضمن تبریک هفته بسیج با تاکید بر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان اظهار کرد:  ترویج معارف دفاع مقدس باید در راس اولویت‌های فرهنگی استان البرز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های کشور در اغتشاشات اخیر، آشنایی اندک نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت بود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سالها به پروژه نفوذ فرهنگی دشمن اشاره کرده است؛ اما متاسفانه برخی مسئولان فرهنگی نسبت به وظایف خود به ویژه در حوزه ترویج ارزش‌های ایرانی - اسلامی و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به درستی عمل نکرده‌اند که همین مساله نیز باعث سوء استفاده دشمنان از احساسات و هیجان جوانان ما در حوادث اخیر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر نقش جهادتبیین و بصیرت افزایی عنوان کرد: امروز جهاد تبیین و ارتباط موثر با نسل جوانان یکی از مهمترین ضرورت‌های فرهنگی کشور است. 

سلامی با اشاره به اینکه دشمن درصدد القاء روحیه یاءس و ناامیدی در میان جامعه است، متذکر شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید دست آوردهای نظام اسلامی به مردم معرفی شود و از تضعیف و تخریب روحیه آنهاجلوگیری به عمل آید.

وی در همین رابطه با تاکید بر اینکه روحیه بسیجی و جهادی باید در جهت تحول در کشور مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، افزود: هر جا بسیج وارد شده، امید شکل گرفته و حماسه خلق شده است.

در ادامه این نشست سردار سرتیپ دوم پاسدار حیدرنیا فرمانده سپاه البرز نیز ضمن گرامیداشت هفته بسیج، بر امید آفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: دشمن با ایجاد دروغ، شایعه و ملتهب کردن فضای جامعه درصدد عدم بازتاب دست‌آوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف و ناامید کردن مردم است.

سردارحیدرنیا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای امنیت، متذکر شد: بسیج امروز سرمنشاء امید و پشتوانه امنیت و آرامش مردم است.

وی با اشاره به نقش سازنده بسیج در سازندگی و محرومیت زدایی خاطرنشان کرد: بسیج نه تنها در عرصه نظامی و امنیتی که به عنوان نیروی مردمی و جهادی نقش محوری در تکریم مردم در مناطق محروم و حاشیه‌ای دارد و هر جا که ارگان‌های اجرایی ضعیف عمل کرده‌اند این بسیج بوده که خلاء آنها را پر کرده و ضمن محرومیت‌زدایی و سازندگی، امید آفرین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار