مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران خبر داد؛

برگزاری کنگره شهید «ییلاقی» و بزرگداشت شهید «کشوری»

کهنسال از برگزاری کنگره سردار شهید «علی ییلاقی اشرفی» و بزرگداشت امیر سرلشکر خلبان شهید «احمد کشوری» در بهشهر خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ - 04December 2022

برگزاری کنگره شهید «ییلاقی» و بزرگداشت خلبان شهید «کشوری» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سعید کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران امروز در نشست با خبرنگاران که با موضوع کنگره سردار شهید «علی ییلاقی اشرفی» و بزرگداشت امیر سرلشکر خلبان شهید «احمد کشوری» که در مجتمع ایثار برگزار شد، به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در جهاد تبیین پرداخت و با بیان اینکه خبرنگاران با حضور حداکثری در شرایط سخت به تبیین واقعیت‌ها می‌پردازند، اظهار داشت: خبرنگاران در مقابل تبلیغات دروغین رسانه‌های معاند، وظیفه بیان روایت درست را برعهده دارند و عملکردشان در حوزه ایثار و شهادت نیز قابل تقدیر است.

وی الگونمایی از چهره‌های ایثارگران را در ایجاد تحولاتی در مجموعه کشور موثر دانست و افزود: عزتمندی و تکریم شایسته از آنان پادزهر قوی و پاسخی در مقابل اغتشاشات و ناهنجاری‌ها به شمار می‌آید.

کهنسال از برگزاری یادواره شهیدان علی ییلاقی اشرفی و احمد کشوری در هجدهم آذر در بهشهر خبر داد و بیان کرد: این یادواره‌ها پیام و رفتار و اندیشه پاک شهدا را برای مردم روایت و در تبیین ارزش‌های ناب شهدا در قالب هنر‌های نمایشی و تصویری جذبه بهتری ایجاد می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه این برنامه چهره جدیدی از شهدا را تبیین می‌کند، تواشیح، رونمایی از پوستر پانزدهم آذر، وب‌سایت شهید و موشن‌گرافی را از جمله برنامه‌ها اعلام کرد.

کهنسال با گرامیداشت پانزدهم آذر روز بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس، به نقش ویژه فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا در جنگ اشاره کرد و گفت: نقشی که لشکر‌های مختلف برای ایجاد امنیت و دفاع از حرم بر عهده داشتند بر کسی پوشیده نیست.

وی به تأثیر کابردی وصیت‌نامه شهدا در حوزه‌های مختلف برای نسل امروز اشاره و تصریح کرد: شهید ییلاقی به استکبارستیزی، حضور داوطلبانه و آگاهانه در عرصه نبرد، ولایتمداری و دشمن‌ستیزی تأکید می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه این شهید همچنین در وصیت‌نامه‌اش به تبیین مسئله جهاد و شهادت، احترام به پدر و مادر و حضور راهبردی نسل جوان می‌پردازد، عنوان کرد: همچنین شهید کشوری در وصیت‌نامه‌اش سفارش کرد که در مقابل منحرفین بی‌تفاوت نباشید؛ این شهید در بحث نفوذی‌ها، امنیت و حضور در راهپیمایی نیز تأکید داشت.

کهنسال با اشاره به اغتشاشات اخیر و بیان اینکه دشمن از غفلت ما در خانه‌های ما برای خودش سرباز تولید کرد، گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند با ایجاد استراتژی در حوزه ایثار و شهادت هنر ارزشمند شهدا را به جامعه معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه یادواره‌های شهدا الگوپذیری و مانایی به همراه دارد، گفت: انقلاب خون بهای هزاران شهید است. مردم در تشییع پیکر شهدا سنگ تمام می‌گذارند و در تشییع شهید صالحی در ساری نمود عفاف و حجاب را به زیبایی مشاهده کردیم.

کهنسال با بیان اینکه هر جا دشمن حضور پیدا می‌کند، حضور ما باید پررنگ‌تر باشد، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های کشور وظیفه دارند که با هم‌افزایی به معرفی شهدا و سبک و سیره آنان بپردازند تا رفتار شهدایی در جامعه نهادینه شود.

این مسئول معرفی نقش فرماندهان را به عنوان الگو برای مدیران لازم و اثرگذار دانست و از برگزاری مسابقه عکس با موضوع کنگره شهید «علی ییلاقی اشرفی» خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند عکس دوربین و موبایلی را از روز مراسم برای بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال کنند و به قید قرعه به پنج نفر هدایایی تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار