رئیس دانشگاه لرستان:

تحقیق و پژوهش‌ها باید در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد

نظری با بیان اینکه هرگونه پژوهش و تحقیق باید در جهت بسترسازی برای ایجاد شهر پاک و تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد، گفت: از منظر قرآن کریم، هرگونه تحقیق و پژوهش باید عمیق و راهگشا باشد.
کد خبر: ۵۵۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲ - 04December 2022

تحقیق و پژوهش‌ها در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «علی نظری»، رئیس دانشگاه لرستان رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان امروز (یکشنبه) در آیین نواخته شدن زنگ پژوهش و فناوری استان لرستان که در دبیرستان ریحانه خرم‌آباد، برگزار شد، اظهار داشت: دانش‌آموزان، مصداق شهر پاک هستند؛ این‌ها بذرهای شهر پاک هستند و انسان‌های شهر پاک براساس تعالیم قرآنی و دینی، زیست می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه پژوهش و تحقیق باید در جهت بسترسازی برای ایجاد شهر پاک و تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد، افزود: از منظر قرآن کریم، هرگونه تحقیق و پژوهش باید عمیق و راهگشا باشد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: معنی اساسی تحقیق و پژوهش از نگاه قرآن کریم این است که فرد به مرحله‌ای برسد که از انبوه اطلاعات و داده‌ها، سره را از ناسره تشخیص بدهد.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان تصریح کرد: تحقیق و پژوهش اگر عمیق باشد خروجی آن دانش‌آموزی است که پرسش‌گر و مطالبه‌گر باشد.

رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این آیین با بیان اینکه در آموزه‌های دینی، تحقیق و پژوهش جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا کار بدون تحقیق و پژوهش، نتیجه‌ای ندارد، اظهار کرد: کشورهای پیشرفته با تحقیق و پژوهش به پیشرفت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری نیز همواره بر تقویت پژوهش و تحقیقات در راستای رفع مشکلات کشور است، تصریح کرد: تحقیق و پژوهش باعث افزایش بهره‌وری در کارها می‌شود.

در این آیین چند عنوان کتاب با حضور علی نظری و رضا عزتی و برخی دیگر از مدیران آموزش و پرورش استان لرستان، رونمایی شدند.

همچنین، علی ظری، دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان و رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان از نمایشگاه پژوهش و فناوری دبیرستان ریحانه، بازدید و در بخش دیگری از این برنامه، دانش‌آموزان برتر حوزه‌های پژوهشی، تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار