امام جمعه تبریز در دیدار با رئیس سازمان پدافند غیرعامل مطرح کرد؛

لزوم تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات

حجت‌الاسلام «آل‌ هاشم» خواستار تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به‌منظور مقابله با جنگ سایبری نظام سلطه شد.
کد خبر: ۵۵۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵ - 04December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل امروز (یکشنبه) در دیدار با حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با اشاره به پیچیده شدن تهدیدات علیه ملت ایران، اظهار داشت: در چنین شرایطی نیازمند بکارگیری راهبرد دفاعی همه‌جانبه و چند لایه برای مقابله با جنگ ترکیبی، پیچیده و شناختی هستیم که در اینجا توجه به معیارها و ضوابط پدافند غیرعامل خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیازمند فهم درستی از تهدیدات نوین در بین مسئولان هستیم، تصریح کرد: همچنین باید در مورد عموم جامعه نیز نسبت به این تهدیدات روشنگری و تبیین صورت گیرد.

سردار «جلالی» با بیان اینکه به‌کارگیری ابزارهای نوین ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی، زمینه را برای اجرای عملیات روانی و تغییر ذهن و باور و تأثیرپذیری افکار عمومی فراهم کرد، توضیح داد: خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد رویکردهای اصلاحی در این زمینه هستیم. به طوری که زمینه برای توسعه پلتفرمهای بومی با سرعت خوبی در حال فراهم شدن است و شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

سردار جلالی افزود: با توجه به تدابیر اتخاذ شد و روشنگری‌ها و اقناع جامعه، توطئه‌ اغتشاشگرانی که به دنبال زمینه‌سازی برای تحقق توطئه اربابانشان در سوریه‌سازی ایران بودند شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات پدافند غیرعامل در برابر جنگ سایبری بر تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.

حجت الاسلام «آل‌هاشم» با بیان اینکه شاهد اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در عرصه مقابله با سنگین‌ترین تهاجم در عرصه سایبری، شناختی و رسانه‌ای هستیم، گفت: با توجه به اینکه تمام جبهه استکبار علیه ما بسیج شده است، ما شاهد مقاومت مثال‌زدنی نظام اسلامی در برابر این تهاجم هستیم، بطوری که چنین شرایطی برای هر کشوری رخ می‌داد، دچار فروپاشی می‌شد.

وی به لزوم تکمیل شبکه ملی اطلاعات به منظور اعمال حاکمیت سایبری بر فضای مجازی متناسب با ارزش‌ها و منافع ملی نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: شبکه ملی اطلاعات یکی از ارکانی است که می‌تواند سلطه آمریکا بر فضای سایبری کشور را کاهش داده و بخش عمده‌ای از تهدیدات در این بخش را خنثی کند.

امام جمعه تبریز برنامه‌ریزی برای مهار تهدیدات نوین علیه کشور را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: توسعه فناوری و صنایع بومی با رویکرد دانش بنیان و نظارت دقیق برای بکارگیری فناوری‌های وارداتی و صیانت از کلان داده و صیانت از اطلاعات خصوصی و خارج کردن تاسیسات پر خطر از مراکز جمعیتی از جمله الزاماتی است که با رویکرد پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام «آل‌هاشم» با اشاره به لزوم آشنایی اقشار مختلف جامعه با اصول و معیارهای پدافند غیرعامل، اظهار داشت: هر فرد متناسب با جایگاه اجتماعی و شغلی خود باید نسبت به الزامات پدافند غیرعامل آگاه باشد و نسبت به رعایت آن دقت کند تا در هنگام بروز تهدیدات، همه با نقش و وظایف خود آشنا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار