رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد:

ایثار و شهادت، پیوست فرهنگی اقدامات شورای ششم است

حجت‌الاسلام «منصوریان» گفت: همه اقدامات شورای ششم و مدیریت شهری پیوست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
کد خبر: ۵۵۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶ - 05December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسن منصوریان» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه این کمیسیون که امروز برگزار شد، اظهارداشت: در فضایی که نام و یاد شهدا شهدا در چهره و کالبد شهر درحال کمرنگ شدن بود، شورای ششم مصوب کرد که اولین دستورکار جلسات علنی شورای اسلامی شهر مشهد به نام‌گذاری معابر شهر به نام شهدا اختصاص پیدا کند.

وی افزود: با وجود اینکه برخی افراد براساس سیاه‌نمایی‌های ذهن خود، این حرکت کمیسیون فرهنگی را به چشم تنزل نگاه کردند و کمیسیون فرهنگی را متهم کردند که فقط مشغول به نام‌گذاری است؛ اگر اینطور هم باشد بسیار عالی است چون این موضوع از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

منصوریان تصریح کرد: مصمم و استوار، پای این کار هستیم؛ این اقدام جنبه ظاهری دارد و از لحاظ محتوایی نیز همه برنامه‌های شهری، پیوست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در چهره شهر در حال الگوسازی شهدا هستیم و تمام برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و سایر حوزه‌ها با نام و یاد شهدا گره خورده است؛ سالن‌های ورزشی شهر و جام‌هایی که برگزار می‌شود، به نام و یاد شهدا مزین شده و خانواده‌های شهدا در مراسم‌های مدیریت شهری سهم بسزایی در حوزه تکریم دارند.

منصوریان با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهید نواب صفوی گفت: در مشهد برای این شهید والامقام باید در حد شهدای مسجد گوهرشاد در قالب یادواره، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی، تولید آثار مکتوب و دیجیتال کار شود. در این دوره باید برای شهید نواب صفوی کار ویژه‌ای صورت بگیرد تا غربتی که بر چهره این شهید بزرگوار نشسته زدوده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار