عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی مقابله با جنگ نرم دشمن/ نهاد‌های فرهنگی باید مقوم یکدیگر در مقابله با تهدیدات باشند

منتظری گفت: قرارگاهی برای ساماندهی نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌های ارزشی باید تشکیل شود، زیرا در غیر اینصورت موفقیتی حاصل نمی‌شود.
کد خبر: ۵۶۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸ - 10December 2022

لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی مقابله با جنگ نرم دشمن/ نهاد‌های فرهنگی باید مقوم یکدیگر در مقابله با تهدیدات نرم باشند«غلامرضا منتظری» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم مقابله با عملیات روانی و لجن‌پراکنی دشمنان اظهار داشت: باید یک تصویر روشنی از قلمرو تهدیدات و عملیات روانی‌های دشمن به دست بیاوریم و متناسب با نقشه راه دشمن نقش رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی را مشخص کنیم.

منتظری تصریح کرد: همچنین قرارگاهی برای ساماندهی نهاد‌های فرهنگی و رسانه‌های ارزشی باید تشکیل شود، زیرا در غیر اینصورت موفقیتی حاصل نمی‌شود، تصور کنید یک جنگ سخت دربگیرد و هر کسی هم در این جنگ سخت به سهم خودش تلاش کند، قطعاً همه تلاش‌ها بی نتیجه می‌ماند، زیرا قرارگاهی که ظرفیت‌ها را به یکدیگر پیوند دهد و توان جمعی را ساماندهی کند وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی هم به همین نحو است و نهادهای فرهنگی باید مقوم یکدیگر باشند و مشخص شود هر کدام از نهادها و رسانه باید کدام خاکریز را فتح کنند.

وی با بیان اینکه اگر نقشه راه نداشته باشیم دچار سردرگمی خواهیم شد، اظهار داشت: نکته دیگر که بیان‌ آن خالی از لطف نیست فقدان یک نظام ارزش‌یابی در حوزه فرهنگی است، وقتی که عملیات نظامی انجام می‌شود، فرمانده دستور بررسی و ارزیابی میزان موفقیت و تلفات را می‌دهد تا دلایل شکست و پیروزی مشخص شود.

منتظری گفت: ما ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی در حوزه فرهنگی داریم، به ویژه نسل جوان ما با استعدادهای خوبی که دارند در جنگ نرم فعلی هماهنند جنگ سخت در دفاع مقدس می‌توانند موفق شوند، بنده چند وقت ‌پیش بازدیدی از نمایشگاه تولید محتوا رسانه‌ای در استان گلستان داشتم که واقعاً شگفت‌آور بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به جوانان تکیه کنیم، البته در همه این موارد الزامی نیاز به چتر حمایتی دولت داریم، زیرا مقابله با عملیات روانی دشمن و ساماندهی نهادهای فرهنگی نیازمند تخصیص اعتبارات است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار