استاندار فارس در مراسم روز دانشجو مطرح کرد؛

کرسی‌های آزاد اندیشی مدنظر رهبر انقلاب تحقق یابد

«ایمانیه» گفت: اگر کرسی‌های ازادآندیشی مدنظر رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شده بود امروز اعتراضات و صحبتها حالت انفجاری و تند پیدا نمی‌کرد.
کد خبر: ۵۶۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ - 07December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس امروز چهارشنبه ۱۶ آذر در آیین روز دانشجو که به میزبانی دانشگاه شیراز و با حضور دانشجویان دانشگاه‌های فارس و نمایندگان تشکلهای دانشجویی برگزار شد با بیان اینکه مطالبه و انتقاد محترمانه و مودبانه حق دانشجویان است اظهار داشت: اگر کرسی‌های ازادآندیشی مدنظر رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شده بود امروز اعتراضات و صحبتها حالت انفجاری و تند پیدا نمی‌کرد.

استاندار فارس ابتدا بیان کرد: برخی، از شکنجه و نبود آزادی بیان در کشور سخن می‌گویند اما نیاز است بسیاری از افراد کتاب‌هایی بخوانند یا سری به بحرین و عربستان بزنند و ببینند سعودی‌ها جنایت‌هایی کرده‌اند که آنجا مشخص می‌شود شکنجه یعنی چه یا ببینید در کشورهای مدعی آزادی چه قوانین سختگیرانه‌ای برای فضای مجازی دارند؟

نماینده عالی دولت در فارس افزود: دانشجو باید مستقل فکر کند اما اجازه هم ندهد که بمباران تبلیغاتی که توسط ربات‌ها تکرار می‌شود او را تحت تاثیر قرار بدهد و در دام دشمن بیفتند.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در بین مدیران احتمال خلاف، کم کاری، اختلاس وجود دارد اما رویه واقعی حکومت این نیست یعنی اینها ساختارمند نبوده و نیست.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر رؤسای دانشگاهها نسبت به اردوی‌های جهادی، ارودهای پیشرفت و کانون‌های دانشجویی شد و اعلام کرد که طی یکسال گذشته توریسم درمانی فارس رشد ٥.٥ برابری داشته که موید اهمیت این موضوع در استان است.

استاندار فارس مطالبه‌گری را راه حل پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: مطالبه‌گری یک ارزش است و زمانی به نتیجه می‌رسد که به راه‎‌حل بینجامد و این به دست نمی‌آید مگر اینکه جوی مطمئن و با اخلاق شکل بگیر و بنده نیز از انتقادات این جلسه نه تنها ناراحت نشدم که بسیار هم خرسند شدم، چرا که نشان می‌دهد هنوز دانشگاههای ما زنده و پویا هستند و تا زمانی که دانشجو زنده است هیچ دشمنی نمی‌تواند به این کشور لطمه بزند.

ایمانیه همچنین در پاسخ به یکی از دانشجویان در این جلسه که نسبت به انتخاب پارک جنت برای محل تجمع و اجرای اصل 27 قانون اساسی انتقاد کرده بود هم گفت: در بسیاری از نقاط دنیا قوانین هم برای تجمعات مشخص است و دانشجویان کمک کنند تا فرهنگ اعتراض منطقی، مودبانه و تاثیرگذار ترویج یابد.

استاندار فارس در پایان سخنان خود بار دیگر خواستار فعال شدن مکانیزیم سوت‌زنی از سوی دانشجویان شد و خطاب به آنها گفت: آزاد فکر کنید اما در دام دشمنان نیفتید، چرا که کسی جز شما نمی‌تواند این کشور را آباد کند و امید همه ما به شما است.

انتهای پیام/ رسول رحمتی اصل

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار