مرحله استانی مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر خراسان جنوبی برگزار شد

مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی ویژه خانواده‌های شاهد وایثارگر استان خراسان جنوبی در طبس برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ - 10December 2022

مرحله استانی مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر خراسان جنوبی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی ویژه خانواده‌های شاهد وایثارگر استان خراسان جنوبی با حضور «ابوالفضل نوفرستی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام «محمدجواد زنجانی» امام جمعه موقت طبس و خانواده شهدا و ایثارگران در امامزاده حسین‌ابن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمدجواد زنجانی» امام جمعه موقت طبس در این مراسم، اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که در نظام جمهوری اسلامی انجام می‌شود برگزاری مسابقات قرآنی است که باید این مهم را به فال نیک بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه قرآن با عترت معنا پیدا می‌کند، گفت: قرآن و عترت همیشه در کنار هم و دو جزو جدایی‌ناپذیر از یکدیگر هستند و در روایات متعددی حضرت محمد (ص) بر این موضوع تأکید کرده است.

امام جمعه موقت طبس تأکید کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند؛ «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی ما إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بهما لَنْ تَضلُّوا أبَداً و إنّهما لَنْ یَفْتَرِقا حَتى یَرِدا عَلَیَّ الحَوْضَ» لذا این حدیث پیامبر بقای امام معصوم تا قیامت، عصمت امام، علم امام به معارف و حقایق قرآنی و همچنین اشتمال قرآن بر احکام و معارف ضروری و سودمند برای بشر و مصونیت قرآن از گزند تحریف است.

حجت‌الاسلام زنجانی افزود: عده‌ای از صحابه پیامبر(ص) وقتی این جمله را از رسول (ص) شنیدند گفتند؛ کتاب خدا برای ما کافی است و قرآن و عترت را از یکدیگر جدا کردند بنابراین این موضوع سبب گمراهی‌هایی بود که در جامعه مسلمانان پدید آمد.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) قرآن را ثقل اکبر و عترت را ثقل اصغر نامیده‌اند، اضافه کرد: قرآن بدون عترت مانند قانون اساسی یک مملکتی است که رهبر نداشته باشد و در این صورت آن قانون نمی‌تواند حالت اجرایی داشته باشد لذا این دو (قرآن و عترت) در کنار هم معنا خواهد داشت.

امام جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: قرآن یک کتاب صامت و اهل بیت قرآن ناطق هستند بنابراین باید در کنار قرآن درب خانه اهل بیت(ع) نیز برویم تا بتوانیم تفسیر واقعی قرآن و مفاهیم اصیل آن را از اهل بیت (ع) دریافت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها