وزیر خارجه سعودی:

دست ریاض به سوی تهران دراز است

بن فرحان گفت: «ایران بخشی از منطقه و یک همسایه است و ریاض همچنان دست خود را برای رسیدن به یک رابطه مثبت که در خدمت ثبات منطقه و رفاه مردم ما باشد دراز خواهد کرد».
کد خبر: ۵۶۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ - 10December 2022

حرف‌های مثبتی از ایران می‌شنویم/ دست ریاض به سوی تهران دراز استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی شب گذشته (جمعه) در نشست خبری با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب و «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج در پایان اجلاس سران عرب و چین در ریاض اظهار داشت: «ایران بخشی از منطقه و یک همسایه است و ریاض همچنان دست خود را برای رسیدن به یک رابطه مثبت که در خدمت ثبات منطقه و رفاه مردم ما باشد دراز خواهد کرد».

بن فرحان افزود: «حرف‌های مثبتی از ایران می‌شنویم و امیدواریم که این حرف‌ها به روابط مثبت تبدیل شود». وزیر خارجه سعودی طی این نشست خبری که از شبکه الاخباریه پخش شد، افزود: «اقتصاد پادشاهی [سعودی] به سرعت در حال رشد است و ما به قطبی شدن یک شریک بدون شریک دیگر اعتقاد نداریم».

وزیر خارجه عربستان سعودی ادامه داد: ما بر تقویت همکاری عربی با چین تاکید کردیم. با پکن در خلیج فارس و کشور‌های عربی در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی همکاری می‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همکاری با چین به مقابله با چالش‌ها کمک خواهد کرد. همکاری با همه، فلسفه پادشاهی (سعودی) است و شراکت ما با واشنگتن نیز پابرجاست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها