انصارالله:

صنعا در برابر توافق امارات و عدن دست بسته نیست

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: صنعا در برابر هرگونه تنش ناشی از توافق امارات و دولت عدن دست بسته نخواهد ماند.
کد خبر: ۵۶۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ - 11December 2022

صنعاء در برابر توافق امارات و دولت عدن دست بسته نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین توافق امنیتی میان امارات و عدن را توافقی غیرقانونی دانست و اظهار داشت: صنعاء در برابر هرگونه تنش ناشی از توافق امارات و دولت عدن دست بسته نخواهد ماند.

البخیتی با اشاره به اینکه صنعاء هرگونه اقدام امارات را اقدامی اسرائیلی درنظر می‌گیرد، افزود: این تل‌آویو است که برای خارج نشدن امارات از یمن، وارد خط شد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در ادامه عنوان کرد: دولت‌ها مشروعیت خود را از داخل می‌گیرند نه با گماشته‌هایی از خارج یا از سوی جانشین دولت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عربستان از ترس اینکه مسکو به صنعاء سلاح‌های برهم زننده توازن قوا بدهد، تلاش می‌کند روسیه را راضی کند.

البخیتی اضافه کرد: پس از ناکامی عربستان و امارات در تحقق اهداف میدانی‌شان، تغییر بزرگی در موضع‌گیری‌های آن‌ها درباره یمن ایجاد شد.

شورای ریاستی یمن که از سوی عربستان تعیین شد، پنج‌شنبه با امارات توافقی برای همکاری‌های نظامی و امنیتی و مبارزه با «تروریسم» امضا کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار