رئیس سازمان امداد و نجات کشور خبر داد؛

آماده باش ۱۳ هزار امدادگر در برابر برف و کولاک

ولی‌پور از آماده باش ۱۳ هزار امدادگر در برابر برف و کولاک خبر داد و گفت: پست‌های امدادی در ۱۰۰ گردنه خطرناک کشور ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۶۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ - 11December 2022

آماده باش ۱۳ هزار امدادگر در برابر برف و کولاکبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی ولی‌پور» رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به آغاز طرح امداد زمستانه در ۲۳ آذرماه اظهار داشت: مانند سال‌های گذشته طرح امداد زمستانه به منظور امدادرسانی در جاده‌های کشور قبل از آغاز فصل زمستان شروع می‌شود.

ولی‌پور با اشاره به فعالیت ۵۷۵ پایگاه ثابت و ۱۰۰ پست موقت در گردنه‌های خطرناک و در طول طرح زمستانه عنوان کرد: ۴۶۴ شعبه و دفتر نمایندگی، ۳۰۵ مرکز پشتیبانی امدادی، ۳۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، ۳۵ مرکز آنست و ۲۲ مرکز امداد هوایی در این طرح شرکت می‌کنند که در مجموع هزار و ۵۳۳ مرکز امدادی و پایگاهی را شامل می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: در این طرح بیش از سه هزار و ۵۰۵ خودرو عملیاتی شامل هزار و ۶۳ دستگاه آمبولانس، هزار و ۲۷۰ خودروی امدادی، ۱۹ اتوبوس امدادی، ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ خودروی ویژه عملیات، ۱۱ خودروی فرماندهی عملیات، ۴۸۰ موتورسیکلت امدادی، ۱۲۲ موتورلانس و ۱۹ فروند بالگرد شرکت می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به حضور ۱۳ هزار امدادگر، افزود: چهار هزار و ۵۰۰ تیم عملیاتی فعال، ۳۱ تیم واکنش سریع، ۲۲ هزار داوطلب تخصصی امداد و نجات،  سه هزار و۴۰۰ نیروی عملیاتی تخصصی کادر، در این طرح حضور دارند.

وی یک از معضلات امدادرسانی به افراد در راه مانده را نبود علائم و نشانه‌های رانندگی در جاده‌ها و تونل‌‎ها دانست و ادامه داد: همین مسئله باعث می‌شود تا بسیاری از رانندگانی که در راه مانده‌اند، ندانند در کجا هستند و بنابراین نتوانند محل دقیق خود را به ما بگویند و این مسئله باعث کند شدن امدادرسانی می‌شود.

ولی پور یکی دیگر از مشکلات پیشرو برای امدادرسانی را خاموش بودن روشنایی جاده‌ها دانست و تاکید کرد که این مشکلات با سازمان‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه مطرح شده است و به زودی حل می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار