مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تشییع شهدای گمنام خنثی‌کننده جنگ ترکیبی دشمن است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: با توجه به تحرکات نظام سلطه در جنگ ترکیبی، لازمه محو آثار سوء این تحرکات، تشییع شهدای گمنام به‌عنوان یک برنامه اثرگذار فرهنگی است لذا برنامه‌ریزی باید به‌گونه‌ای باشد که آحاد جامعه از زیارت شهدا بهرمند شود.
کد خبر: ۵۶۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ - 11December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در جلسه ستاد بزرگداشت شهدای گمنام استان خراسان رضوی که امروز در سالن شهید سلیمانی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: براساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح ستاد گرامیداشت شهدای گمنام با هدف تکریم این شهدای والامقام در استان تشکیل شده است.

وی افزود: ششم دی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر ۳۰۰ شهید گمنام در سراسر کشور تشییع و مورد تکریم قرار می‌گیرند و در اماکنی که از قبل پیش‌بینی شده به خاک سپرده می‌شودند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به تحرکات نظام سلطه در جنگ ترکیبی، لازمه محو آثار سوء این تحرکات، تشییع شهدای گمنام به‌عنوان یک برنامه اثرگذار فرهنگی است لذا برنامه‌ریزی باید به‌گونه‌ای باشد که آحاد جامعه از زیارت شهدا بهرمند شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: دستورالعمل ستادکل نیروهای مسلح در خصوص تشییع شهدای گمنام بومی‌سازی شده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی، یگان‌های نیروهای مسلح و فرمانداری‌ها قرار گرفته است که باید اجرا و تحقق خواسته‌ها براساس این دستورالعمل با وظیفه‌شناسی مورد توجه قرار گیرد. در حوزه تقسیم کار این دستورالعمل مبنای عمل است که در همین راستا تعاملات باید برقرار شود.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: حدود ۵۰ درخواست برای میزبانی از شهدای گمنام از گذشته تاکنون به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تحویل داده شده که با بررسی صورت گرفته توسط تیم کارشناسی براساس شروط ابلاغی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از بین درخواست‌ها ۱۰ مکان انتخاب و به تأیید معاونت مهندسی و امور یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسیده است.

وی گفت: در ایام فاطمیه استان خراسان رضوی میزبان پیکر ۱۰ شهید گمنام خواهد بود که هفت پیکر مطهر در هفت نقطه از شهر مشهد و سه پیکر در سه شهرستان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته بیش از یک هزار برنامه استقبال، تشییع و وداع با شهدای گمنام در سراسر استان انجام شد که بر همین اساس با برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال نیز برنامه تشییع شهدا با محوریت سپاه امام رضا (ع) صورت می‌گیرد که با برگزاری جلسات هماهنگی، سپاه استان و همچنین سپاه نواحی در شهرستان‌ها پای کار آمدند تا زمینه زیارت شهدای گمنام و بهره‌مندی هرچه بیشتر آحاد مردم از این حرکت فرهنگی و معنوی در جای‌جای استان فراهم شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: مراسم استقبال از پیکر ۱۰ شهید گمنام شنبه 26 آذر با حضور مسئولین لشکری و کشوری در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد برگزار خواهد شد و سپس پیکرهای مطهر شهدا در محورهایی که سپاه امام رضا (ع) تعیین می‌کند مورد استقبال هم‌استانی‌ها قرار خواهند گرفت.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: شامگاه پنجم آذر مصادف با شب شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) مراسم وداع با پیکر شهدای گمنام در حرم رضوی برگزار می‌شود. تشییع پیکر این شهدای والامقام به‌صورت متمرکز ششم آذر همزمان با سالروز شهادت دخت نبی‌مکرم اسلام (س) در مشهد انجام می‌شود. مراسم تدفین متناسب با آمادگی نقاطی که میزبان پیکرهای مطهر شهدای گمنام هستند طی چند روز انجام خواهد گرفت.

وی بیان داشت: سالروز شهات حضرت فاطمه (س)، دهه بصیرت و ولایت، روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت حاح قاسم سلیمانی مناسبت‌های نیمه نخست دی‌ماه است که این مناسبت‌ها مقوم حضور شهدای گمنام در استان خواهند بود و باید از فرصت‌ پیش‌آمده حداکثر بهره را برد.

این مسئول تأکید کرد: با وظیفه‌شناسی و درک مسئولیت جهادی و انقلابی در راستای تحقق جهاد تبیین با استفاده از ظرفیت شهدا به مقابله با جنگ ترکیبی دشمن بپردازیم که امتداد راه شهیدان خواهد بود. امیداریم در این دوره با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت بتوانیم در حوزه جهاد تبیین عملکرد در خورشأن و شایسته‌ای داشته باشیم.

یوسفعلی‌زاده برگزاری جلسات ستاد گرامیداشت شهدای گمنام در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران به منظور برنامه‌ریزی جهت هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم استقبال، تشییع و وداع با شهدای گمنام و همچنین انجام تبلیغات محیطی، اطلاع‌رسانی برنامه‌های ویژه این شهدای والامقام در رسانه و فضای مجازی را ضروری دانست.

در این نشست اعضا به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود جهت برگزاری باشکوه مراسم تشییع و وداع با شهدای گمنام پرداختند.

همچنین نمایندگان مجموعه‌هایی که میزبان شهدای گمنام خواهند بود گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در راستای میزبانی از شهدا ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار