مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

شهدا پشتوانه استراتژیک انقلاب اسلامی و محور وحدت هستند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: دشمن جنگ ترکیبی را با بهره‌گیری از همه توانمندی‌های خود علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده و تشییع شهدای گمنام این توطئه دشمن را خنثی می‌کند، چراکه شهدا پشتوانه استراتژیک حرکت انقلاب و نظام مقدس اسلامی هستند.
کد خبر: ۵۶۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ - 23December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه ستاد گرامیداشت شهدای گمنام استان خراسان رضوی به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و اعضای این ستاد در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: به‌واسطه تلاش‌هایی که در جهت زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان دارید شما در اجر شهدا شریک هستید. امیدواریم این زحمات مورد قبول اولیای دین قرار گرفته و در قیامت مورد شفاعت شهیدان قرار بگیرید.

وی با بیان اینکه راه شهدا تداوم دارد و در این مسیر باید با قدرت پیش رفت، گفت: تشییع شهدای گمنام را به‌عنوان یک وظیفه سازمانی و یا تعهد اداری دنبال نکنید بلکه بر اساس ندای درونی، اعتقاد قلبی، روحیه جهادی و انقلابی و همچنین منطق بسیجی پای کار بیایید، دستگاه‌ها و ساختارهای استانی در این ماموریت، تسهیل‌کننده هستند.

این مسئول ادامه داد: به‌منظور انسجام‌بخشی، متولیان برگزاری مراسم تشییع ۴۰۰ شهید گمنام در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید دارند که مراسم وداع با پیکر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس که قرار است در ایام فاطمیه در ۱۲ نقطه از استان خراسان رضوی به خاک سپرده شوند در شب شهادت حضرت زهرا (س) در حرم حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) برگزار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: مراسم تشییع ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به‌صورت متمرکز در مشهدالرضا برگزار خواهد شد و بعد از آن، تشییع و خاکسپاری شهدا به‌صورت محلی و تدریجی انجام می‌گیرد.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: شهدا در راه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب در جوار قرب الهی سکنی گزیدند و محور وحدت شدند؛ بر همین اساس تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام باید اتحاد و همدلی آحاد جامعه را به همراه داشته باشد.

شهدا پشتوانه استراتژیک انقلاب اسلامی و محور وحدت هستند

وی تأکید کرد: تشییع شهدای گمنام به‌عنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی و نقطه آغاز یک آفند در جهت زدودن آثار تحرکات ضدامنیتی و مخالف‌خوانی نظام سلطه در جریان وقایع اخیر است.

این مسئول یادآور شد: دشمن جنگ ترکیبی و همه جانبه‌ای را با بهره‌گیری از همه توانمندی‌های خود علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده است و تشییع شهدای گمنام این توطئه دشمن در این مقطع خنثی می‌کند چراکه شهدا پشتوانه استراتژیک حرکت انقلاب و نظام مقدس اسلامی و همچنین مدافع ارزش‌ها هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر اینکه جهت‌گیری‌ها در حوزه‌های فرهنگی و تبلیغی ویژه تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام باید دارای انسجام باشد، گفت: تلاش‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده در راستای تکریم، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام باید هدفمند باشد تا ضمن مقابله با توطئه‌های نظام سلطه، مروج ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از برنامه‌های ویژه شهدای گمنام، نیازمند هماهنگی‌های خاص است، خاطرنشان کرد: باید متناسب با محل‌هایی که میزبان شهدای گمنام هستند با استفاده از ظرفیت هییات مذهبی و خیرین نسبت به برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ارائه خدمات فرهنگی اهتمام شود.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: شهدا مربوط به آحاد مردم هستند و لذا برای هرچه باشکوه برگزار شدن مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام که در استان انجام می‌شود بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جمعه و تشکل‌های مردمی فعال در حوزه دفاع مقدس ضروری است.

این مسئول با تأکید بر اینکه برنامه‌های تشییع شهدا باید با گستردگی برگزار شود، یادآور شد: شهدای گمنام امامزادگان عشق هستند و مزار آن‌ها محل طواف فرشتگان است و لذا هر یک از نقاطی که شهدای گمنام در آن تدفین می‌شوند از زمان خاکسپاری قداست پیدا می‌کند.

شهدا پشتوانه استراتژیک انقلاب اسلامی و محور وحدت هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: نگاه جامعه به محل خاکسپاری شهدای گمنام باید آرمان‌خواهانه و مقدس باشد و عملکرد افرادی که به‌عنوان خادم در این اماکن فعالیت دارد باید شهیدانه باشد.

وی گفت: باید نسبت به تبیین جایگاه و مقام شهدا به‌خصوص شهدای گمنام و اثرگذاری جریان جهاد، مقاومت و شهادت در تداوم حرکت انقلاب اسلامی برای آحاد جامعه اهتمام شود.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: قبل از تدفین شهدا، هر نقطه که میزبان شهید گمنام است باید هیئت امنای آن که ترکیبی از اشخاص حقیقی و حقوقی است تشکیل شود و احداث یادمان شهید گمنام را به عنوان یک اولویت و همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای گمنام را پس از تدفین و همچنین گرامیداشت مناسبت‌ها دنبال کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار