معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی:

فرهنگ شهادت سرمایه راهبردی مکتب انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» با تأکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به فرهنگ شهادت نگاه روشنی دارد، گفت: ما شهادت را حادثه و شهید را اتفاق نمی‌دانیم؛ بر همین اساس فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه راهبردی برای مکتب اسلام و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۶۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ - 11December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نخستین جلسه ستاد بزرگداشت شهدای گمنام استان خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا امروز در سالن شهید سلیمانی مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این نشست اظهار داشت: نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به فرهنگ شهادت نگاه روشنی است.

وی افزود: ما شهادت را حادثه و شهید را اتفاق نمی‌دانیم؛ بر همین اساس فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه راهبردی برای مکتب اسلام و انقلاب اسلامی است.

این مسئول تصریح کرد: ما به ‌ازای بهره‌مندی از فرهنگ شهادت، همه گام‌های انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشته‌ایم. اگر مردم در مقابل رژیم پهلوی پیروز شدند و در هشت سال دفاع مقدس در مقابل زورگویان ایستادند و حتی یک وجب از این سرزمین را به‌عنوان امتیاز به دشمن متجاوز ندادند و یا در همه توطئه‌ها به‌خصوص اغتشاشات و ناآرامی‌های سال جاری در مقابل فتنه‌گران داخلی و خارجی مقاومت کردند و از این امتحان با سربلند بیرون آمدند به برکت خون شهداست و لذا حضور شهدای گمنام در استان خراسان رضوی فرصت ارزشمندی است برای ادای دین نسبت به آنچه مدیون شهیدان هستیم.

معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی بیان داشت: استقبال، تشییع، وداع و تدفین شهدای گمنام انجام یک تکلیف اداری و یا برگزاری یک مراسم سازمانی نیست. این حرکت، سازماندهی است تا آنچه به آن مدیون هستیم را بازخوانی کنیم و آنچه در توان داریم برای انجام وظیفه نسبت به این حق، به میدان بیاوریم.

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ ترکیبی دو ماه است علیه ایران اسلامی آغاز کرده به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود بود که به لطف پروردگار به آن‌ها دست پیدا نکرد.

وی گفت: سلاحی که می‌توانیم با تکیه به آن در مقابل دشمن بایستیم فرهنگ شهادت و همچنین تکریم ایثارگری و مجاهدت است.

این مسئول یادآور شد: امید است شهدای گمنامی که پیکر مطهرشان در ایام فاطمیه در جای‌جای میهن اسلامی تشییع می‌شوند توطئه‌ها و فتنه‌هایی که همچون غباری بر پیکره جامعه اسلامی نشسته، بزدایند و عطر جانبخش شهادت و محبت اهل‌بیت جامعه را زلال و شفاف در مسیر امامت و ولایت و همچنین خدمت به مردم نوسازی کند.

معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در برگزاری برنامه‌های ویژه شهدای گمنام نوآوری و ابتکار مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق این مهم از ظرفیت تشکل‌های مردمی استفاده شود.

گنابادی‌نژاد ابراز داشت: اغتشاشات نشان داد که دشمن نوجوانان، جوانان، زنان و اصناف را هدف قرار داده لذا در برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه شهدای گمنام انجام می‌گیرد به قشرهای مختلف توجه شود چراکه نقش‌آفرینی‌ آن‌ها در این برنامه‌ها تحول‌آفرین خواهد بود، لازمه تحقق این مهم برنامه‌ریزی دقیق است.

وی با بیان اینکه تک‌تک برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شهدای گمنام باید دارای پیام برای مخاطب باشد، گفت: در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران جلسات هماهنگی جهت استقبال، تشییع و وداع با شهدا برگزار شود و دستگاه‌های محلی در حوزه پیشتیبانی حداکثر همراهی را داشته باشند. در هر شهرستان یک برنامه محوری با حضور شهدای گمنام برگزار شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه نقاطی که میزبان شهدای گمنام هستند صرفا به برگزاری مراسم تشییع و تدفین اکتفا نکنند و برای برگزاری برنامه‌های اثرگذار به‌صورت مستمر برنامه‌ریزی شود، افزود: شهرداری‌ها نسبت به تبلیغات شهری قوی و هنرمندانه به صورت گسترده اقدام کنند. صداو سیمای استان نسبت به پوشش برنامه‌های استقبال، تشییع، وداع و خاکسپاری شهدا اهتمام داشته باشند و بسیج نیز در اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی تلاش کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها